Sv: kelpie

Ammie tycker jag i stort sett är den enda söta BCn faktiskt.. Skulle vara brorsan Amos eller agility Lotus som är hyffsat söta också, men BCn vinner ju inget skönhetspris, inte AK heller i mina ögon...

Men din verkar se riktigt trevlig ut!!

//E

Det är ju mycket en träningssak, men jag håller med, många är snabba på att rycka i läpparna.

//E

Morrar... Visar tänderna... Ser man tyvärr hyffsat ofta hos BC, speciellt lydnads BC. Antar att det beror på skärpan som finns hos dem, kombinerat med dålig sociailisering och enmanshund. Dessutom säkert en viss svaghet i rasen. Jämför med en helt annan hund, ex bullmastiff för att överdriva så kanske de inte har orken att bry sig. Men BC märker av alla nyanser direkt. Faktiskt blivit biten av en BC som barn...

Du kanske har en annan teori? Hade varit kul att höra? Kanske aldrig sett det?

//E

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 855
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Planerar att köpa ett till hund förmodligen till nästa år, under vår/sommaren(mest för att slippa rumsrenhets träningen under...
Svar
8
· Visningar
1 547
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 451
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar