keldjursbedömning!?

N

nenny

hej skulle vills veta hur d går till på en keldjursbedömning, å va de kostar å vara med...?

tänkte vara med me min kanin nu i november å ville veta lite...

Sv: keldjursbedömning!?

Dom tittar typ hur välskött kaninen är. Att klorna är välklippta, pälsens blankhet osv. Som en vanlig utställning, fast utan ras eller färgstandard.

Sv: keldjursbedömning!?

Som petclassdomare kan jag tipsa om att det lönar sig att TRÄNA innan. "Lek" utställning med ditt djur. Sätt djuret på ett bord. Träna det i att man får titta på klorna och på tänderna. Sedan när utställningen kommer så se till att djuret har ren päls. "Klabba" inte för mkt med dina händer i pälsen, utan att ha rena händer. Har du tex hudkräm på dina händer och så får djuret det i pälsen just innan utställningen, ja, det är inte så bra :crazy:
Tänk även på detaljer som att ta bort ev skräp ur ögonvrårna och torka rent runt munnen (ge inte grönsaker just innan bedömningen). Klorna ska vara jämnt klippta runt om, det blir avdrag även för för kort klippta klor!
Vad det kostar, ja,det kan variera mycket. Beror på hur mkt sponsring föreningen har fått, vad lokalen kostar, hur mkt priser man har... Allt från 0-50 kr skulle jag tro.

Liknande trådar

Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Grazing
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka