K
Keanu
Det här blev ju inte alls som jag hade önsket mej. Min efterlängtade norska skogkatt blev ju svårt skadad för nära ett år sedan (har skrivit förut om det). Vi har hoppats hela tiden på att han skulle bli bra, men inget har hänt. Han känner inte sin bakdel och har ingen kontroll på avföringen, så han har fått bo på våran terass under dagarna o på toan på nätterna. Men nu finns det alltså inget hopp längre, veterinären sa tydligt att det har gått så lång tid sen skadan inträffade att han kan inte bli bra igen. Jag har berättat för barnen sanningen, klart att dom var jätte ledsna, men jag tror ändå att det bästa är att säga som det är. Min älsta dotter som bara är 7 år vill vara med när han avlivas, men jag tyker det verkar lite väl "tufft" för en så ung människa som aldrig "sett" döden förut. Jag har sagt till henne att hon får säga "hejdå" till Keanu hemma för att veterinären vill inte att barn ska vara med, men hon blir arg o säger att Keanu vill att hon ska vara där...Ush det är en sån "jobbig" situation! vad skulle ni göra?