Kavaj i funktionsmaterial

M

md5krist

Har börjat titta efter en ny kavaj för att ha som komplement till min vanliga. Jag vill att den ska vara praktisk: relativt vatttentät, andas och vara maskintvättbar. Föredrar en klassisk modell; ganska figursydd, men inte alltför kort och vill ha god kvalitet.

Är inte så förtjust i Animo-kavajerna.

Har kollat lite på (bilder på) Pikeur Ghia och tycker den såg fin ut, men i en annan tråd här verkade den inte vara så uppskattad bland de som sett den på riktigt.
http://www.amirashop.co.uk/acatalog/Pikeur_Ghia.html

Surfade vidare och hittade en från Musto som jag tycker var fin, någon som sett den?
http://www.frogpool.com/product-7595.htm

Eller några andra idéer?

Sv: Kavaj i funktionsmaterial

Gpa har ju kommit med några funktionskavajer. En av modellerna heter Elite och jag tycker de verkar jättesnygga. Hittar ingen bra bild förutom den här minibilden som seg company har på sin hemsida
liten-elitedam.jpg

på den sidan står storlekarna som vanligt, 36-44. sen står det 72-84. vad betyder det?:confused::p

De storlekarna används i vissa länder, och du får lätta fram den motsvarande svenska storleken genom att dela storleken på två, dvs storlek 84 = storlek 42, lätt som en plätt! :)

Nja, det är väl så att de storlekarna är en längre modell. Brukar väl vara så på ridbyxor också. Eller minns jag helt tokigt då?

Ja så har jag också för mig att det är. :laugh:

Jo det är längre modell, men man ska fortfarande dela i 2 får att få fram strl.
84 är en längre 42a.

Åh, den var fin... :love::bow: Synd att prislappen inte var lika fin, får fundera på det. Finns den i Sverige?

Jojo, den förklaringen var det inget fel på. Däremot saknades informationen att det då är en längre modell och inte exakt samma som den halverade storleken.

Kan ifall någon undrar meddela att jag köpte Musto-kavajen och den är vekligen jättefin. :love:

MEN... storleken funkar inte :grin: :mad:
Använde den storlekstabell som Musto länkar till på sin hemsida och såg till min stora förvåning att jag skulle ha stl L. Men, men så fick det bli. Det var dock ett stort (bokstavligen) misstag. Men jag ska nog beställa en i en mer passande storlek, för den är verkligen snygg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka