Pazuzu

Trådstartare
Jag ska under två veckor vara kattvakt åt en ca 5 månader gammal kisse.:) Det jag funderar på är hur jag bäst ska se till att han trivs under den tiden. Han bor i ett rätt stort hus, men jag har ju bara en 26 kvm stor lägenhet, så utrymmet är minst sagt lite begränsat mot vad han är van vid. Jag bör väl nästan ta med honom ut på promenad varje dag, så han får rasta av sig lite?

Har ni några andra tips på lager om vad jag ska tänka på/förbereda?

Sv: Kattvakt

Promenad är ju svårt om katten inte är van vid sele och vara ute.
Men se till att ha mkt leksaker hemma, det är inte utrymmet som gör av med kattens energi utan att någon leker med den =)
Sedan så är det ju viktigt att du visar den lådan det första du gör, och bär den dit ett par gånger.

Promenad är ju svårt om katten inte är van vid sele och vara ute.

Han är selvan och har varit ute en del. Dock är ju omgivningarna nya så jag kanske får ta det lite försiktigt i början?

Men se till att ha mkt leksaker hemma, det är inte utrymmet som gör av med kattens energi utan att någon leker med den =)

Jag får gå på shoppingrunda i djuraffären.;) Fast senaste gången jag var hemma så var den mest uppskattade leksaken ihopknycklad aluminiumfolie, så det får väl bli lite sådant också.:D

Sedan så är det ju viktigt att du visar den lådan det första du gör, och bär den dit ett par gånger.

Bra tips!:idea:

Då bör det int evara några större poblem att gå ut med honom, bara man tar det försiktigt som du säger.
Ja leksaker är inte alltid sådana fina grejer som finns i affärerna ;) Papperstussar är ofta populärt. man kan även binda fast en tuss i ett snöra som man kan dra över golvet. Men det smidigaste, som jag sak införskaffa till mitt vilddjur är ju en laserpenna!

Ja lådan är alltid viktigt att visa, dom kan bli lite stressade av att komma till ett nytt ställe och gör ifrån sig där dom är isf att ta mod till sig o leta efter låda.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
51 440
Senast: Amha
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama