Kattutställning

Meibla

Trådstartare
Hittar inte min gamla tråd om det, så jag gör en ny :D

Nu när liten börjar bli stor så börjar jag fundera på att ställa ut honom. Mest för skojs skull.
Nån som har lust att berätta hur det går till? (jag kommer inte ihåg vad som skrevs i gamla tråden :crazy: )

Sv: Kattutställning

Först måste du gå med i en kattklubb. Det finns 2 olika organisationer att välja på Independent och SVERAK. SVERAK har klart flest utställningar och är du medlem där får du även ställa på IDP's utställningar. Är du med i IDP får du inte ställa på SVERAK's utställningar däremot.
Du kan få mycket hjälp, tips och råd från din klubb.

Sen ser reglerna lite olika ut om beroende på om det är en huskatt eller raskatt. Båda ska vara ID-märkta med chip eller tatuering i örat om den är över 10 mån. Är det en huskatt som är över 10 mån måste den även vara kastrerad. Grundvaccinerad max 2 år från utställningsdatumet och får inte vara nyare än 15 dgr.

Gå in på www.nerk.se, och välj Utställningsinfo i menyn. En bit ner på sidan finns en länk som heter "Ett reportage om bra saker att veta för en förstagångsutställare". Där finns mycket bra information.

Sv: Kattutställning

ahh tack. :bow:
Gick ju med i en kattklubb när jag startade förra tråden, så det är ju redan ordnat. Vaccinering, kastrering och id-märkning kommer göras i nästa vecka så det kommer oxå att vara klart.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
798
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?