Kattungevikt

loveponies

Trådstartare
Mina kattungar har för ett par dagar sedan börjat äta fast föda, men igår så ville en av dem, den bruna hannen (Marshmallow) inte äta, trots att han ätit med god aptit dagen innan. Han har nu "matvägrat" ända sedan dess, vill inte smak apå något. Jag har dock sett honom dia några gånger, men det är inte så ofta, tycker jag.

Han har stått stilla i vikt sedan i förrgår kväll.
Bör jag kontakta veterinär? Elelr stödmata (tvångsmata)? Jag funderar på om han kanske fått lite ont i magen av omställningen till fast föda. Jag har inte sett någon av ungarna bajsa ännu...
Vad bör jag göra? Avvakta?

Jag skulle avvakta så länge kattungen inte går ner i vikt. Väg honom flera gånger per dag och håll koll på honom. Om han diar får han ju i sig mat trots allt. Men om han börjar tappa vikt skulle jag kontakta en veterinär för rådgivning.

Jag ringde till djurkliniken, och de gav mig rådet att massera magen på honom då och då, och avvakta. Blev han inte bättre så skulle jag återkomma...

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 269
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 876
Senast: mackan
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat