S

Schannie

Hej, ny på saiten,
Har nu 4 kattungar ca 7 veckor.
Mamman blev överkörd i onsdags, så vi fick snabbt rycka in och hjälpa dessa tussar, som är friska och pigga,
men lilltussen är sååå ledsen och vill inte äta ...:confused:
Jag försöker med modersmjölksersättning, och kattmat,
men han vill verkligen inte.
Har legat hos mig hela tiden sedan i torsdags, vad skall jag göra för att hjälpa honom?
SNÄLLA HJÄLP MIG MED DETTA, SNABBT

Sv: Kattunge

Dom behöver ingen modersmjölkersättning när dom är 7 veckor gamla. Försök med uppblött torrfoder med lite creme fraish och barnmatspuré (rödspätta och potatis brukar vara populärt), du kan även prova med nötfärs med creme fraish eller kokt torsk och ris, eller vanlig blötmat för kattungar som du mosar. Vill han inte äta själv så gör puré av det som du ger honom med spruta. Lycka till! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: MissFideli
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama