kattunge tio veckor som spyr

M

M-Meduza

killen min fick ta hand om en kattunge när det va åtta veckor. vet inte riktigt när den lämnade mamman men var väldigt tidigt för mamman övergav sina kattungar..
alla har dock klarat sig o är pigga.

kattungen är nu 10 veckor o pigg o lagom rund o fin. rumsren o har stor aptit.
är inte lös i magen eller något heller..

men ibland så spyr han upp typ vatten.. ibland flera gånger på en natt. vad kan detta bero på?

Sv: kattunge tio veckor som spyr

Vad ger ni den lilla för mat. Kattungar är ofta laktosintoleranta. Sen finns det växter som är giftiga att tugga på, fast då kräks de ofta upp mat också. Och som sagt är den avmaskad? Det ska ske tre gånger i början av livet!

Hoppas det går bra!

Sätt kissen på skonkost ett tag, sedan kan ni går över till vanlig mat.

Kokt torsk eller annan vit fisk, köttfärs, gärna lammfärs om du får tag i.

Instämmer ang avmaskningen. Om katten väger 1 kg, rekommenderar jag 1/4 tablett Drontal och upprepa efter 2-3 veckor.

Senast ändrad av en moderator:

det är väl olika beroende på vad du använder för medel?? på min stod det bara tre dagar i rad, inte tre olika tillfällen.

Ja, du tänker på Axilur. Har använt det också, men tycker Drontal är mycket bättre. Lättare att ge dessutom.

Använde Axilur flytande till treveckors kissungar och det tog inte på en av missarna fast de ficki tre dagar osv...Kan vara för att det svårt få i en så liten bebb lätt mängd.

Tiden har gått och jag läste igenom tråden. Katten mår bra idag. sambon har lämnat mig men jag fick behålla min stora grå =)..

han bor nu ensam katt i huset men är dagligen ute och gör kaninen sällskap. ca 2 dagar i veckan är han dessutom hemma hos mor och far och leker med mina två andra katter(dom flyttade dit för dom ville kunna va ute. trivdes inte som innekatter)
o dom leker o tjoar. där kan han även va ute lite fritt men han går bara tio meter från huset.

hemma hos mig har han en kattgård på över 10kvm. samt ett platt garage tak (som ska bli altan) på 100 kvm =)...

lille gossen fick det bra =)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 263
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hej Fick en kattunge för ca 4 veckor sen och den är hur härlig som helst. Kille är det. Nu har vi fått en till en liten tjej. Den...
Svar
3
· Visningar
1 283
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 222
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama