Kattunge som diar en hund.

marieka

Trådstartare
Våra valpisar åkte till sina nya familjer förra veckan och igår såg vi att kissungen snuttar på tiken. Är det här vanligt? Kan det bli några problem i framtiden? :confused:

Sv: Kattunge som diar en hund.

Bästa är väl att höra med veterinären..

Känner till en Cavalier King Charles som efter att kattmamman dött och lämnat 7 kattbebisar efter sig producerade mjölk i sina juver och adopterade kattungarna...

Sv: Kattunge som diar en hund.

Hade en hund som var extramamma åt kattans bebisar så fort hon kom åt.
Kattan tyckte det var skönt hon med, för då kunde hon ut å promenera utan att oroa sig över ungarna. Våran hund kunde dock inte amma ungarna då hon var steriliserad.

Stor fördel var att kattungarna blev extremt hundvana...

Om kattungen är förbi stadiet då den nödvändigtvis behöver dia, (över 6-8 veckor) så tror jag inte att hundmjölk åsamkar ungarna någon direkt skada. Bara bra med extra proteiner!

Liknande trådar

Hundhälsa Min 9 åriga hund kastrerades för snart 6 veckor (kirurgisk kastrering)sedan pga förstorad prostata. Han har fortsatt problemen kvar (tar...
Svar
12
· Visningar
728
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 882
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
831
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 581
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30