Kattunge på 6 veckor

Sv: Kattunge på 6 veckor

Mjöljken har jag koll på, katterna är 7 veckor nu! Så de är inte sååå jätte små. Ska fixa lite ikväll med kattlåda små krypin och annat. Någon kattmat har jag inte köpt, vet inte än vad de har ätit tidigare. Imorgon smäller de! Det blir förmodligen så att jag måste åka buss med katterna hem. Vad bör jag tänka på då? Då jag tar med dem i bussen?

Detat är vad som gäller så tänk dig för.
9 § Kattungar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 12 veckors ålder.
Kattungarna får heller inte lämna uppfödaren förrän tidigast vid 12 veckors ålder om inte särskilda skäl föreligger.
PL

Lägg en filt över buren så det blir tyst och mörkt och försök hålla buren stadigt så de inte blir åksjuka.

Det står inte bara att de inte får lämna mamman, det står även att de inte får lämna uppfödaren.
Så jag tror nog att det är vad som gäller oavsett om mamman lever eller inte.

Man kan dock fråga sig om det handlar om någon uppfödare. Är det föräldralösa kattungar som "bjuds ut" på det viset är det kanske mer sannolikt att någon bara tagit hand om dem.

Men då skall den som tar hand om dem verkligen veta hur det förhåller sig. Uppfödare är den som kattungarna fötts hos.
Så jag upprepar till TS tänk dig för.
PL

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 163
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 233
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits