Kattunge går på låda men inget finns där?

G

gamlarutan

Vi fick hem kattungarna i går och till en början gick de på låda och har även kissat och bajsat i natt och på morgonen.
Men nu under eftermiddagen har den ena gått på låda 2 ggr och krafsat men det funnits inget i lådan när han gått därifrån.
Borde jag vara orolig?

Ingen har gjort något sedan 10 imorse.

Sv: Kattunge går på låda men inget finns där?

Det beror på. Vissa katter gillar att krafsa lite i lådan då och då men det kan också vara ett symptom på urinvägsinfektion. Men det låter konstigt att det ska komma så plötsligt på en liten kattunge. Jag skulle nog avvakta iaf till ikväll och hålla koll på honom. Dem bör nog kissa iaf 2 ggr per dag när dem är så små.

Sv: Kattunge går på låda men inget finns där?

Tack för ditt svar.
Han går på låda nu och det verkar vara okej.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 934
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama