Kattungarna har varit på utställning! (många bilder)

Sassy

Trådstartare
I söndags var 3 av ungarna på sin första utställning. De skötte sig utmärkt, spann vilt så fort någon gjorde något med dem, och fick fina bedömningar. Domaren var hård men rättvis, och tyckte ungefär samma sak som jag om ungarna. Den bästa av dem (Piri Piri) blev nominerad utan att hon begärde upp konkurrenterna (två devons + Piri's kullsyskon)! :) Hon var lätthanterad och glad i panel också, så allt verkar lovande inför den frmatida utställningskarriären.

060515003.jpg

Slappar i utställningsburen

Igår flyttade de första två :cry: Ancho och Cascabel åkte tillsammans till sitt nya hem i Stockholm. Deras nya matte mailade och berättade att de hade studsat ut ur buren och stormlekt en timme, och sedan somnat i mattes och husses knä. Ingen separationsångest där inte...

060515023.jpg

Ancho

060515016.jpg

Cascabel

060512068.jpg

Kattungar på upptåg

060515025.jpg

Sista snuttestunden hos mamma. Maja måste ha känt på sig vad som skulle hända, för de har inte fått dia på flera veckor.

Sv: Kattungarna har varit på utställning! (många bilder)

Så söta :love: Måste vara jobbigt att skiljas från de spec när du sett de växa från födseln.

"Mina" flickor och mamma flyttade för snart 2 veckor sedan tillbaka till uppfödaren, så nu har jag bara pojkarna kvar.
Varav den ena ska levereras om ca 1 månad och den andra ska stanna här :D

Grattis till Piri´s utställningsframgång.
Ska du behålla henne?

Liten_men_tuff skrev:
Så söta :love: Måste vara jobbigt att skiljas från de spec när du sett de växa från födseln.

Det värsta kommer i helgen, när lille Habanero ska flytta till Norge. Han är visserligen den jag kommer träffa oftast av dem, men han är vår lilla spinnboll som har spunnit konstant sedan han var två veckor gammal, och älskar allt man gör med honom :love:

(De andra är visserligen inte långt efter, det var svårt att besiktiga dem för vet kunde inte höra varken hjärta eller andning :smirk: )

De är ju planerade och efterlängtade sedan ett par år...

Nope, hon bokades vid tre veckors ålder av en väldigt utställningsaktiv uppfödare. Vi behåller inte någon ur denna kullen utan sparar eventuellt en på foder från nästa kull. Blir det aktuellt att istället köpa in en hona ska min älskling Habanero till avel och hans tilltänkta fru är god som guld och en av FIFés tre bästa korater... Känns ju som en lyckad kombiantion, vi är väldigt stolta. :)

Guuud så fina! Verkligen! Hoppas dom får det bra i sina nya hem :love:

Äsch, jag glömde ju skriva att de blev bästa kull också, så vi fick hem gigantiska kokarder att matcha Majas och Hanoos med :)
Ett extra plus är at helgen gjorde deras husse lite mer positiv till uppfödning/utställningscirkusen. Det är svårt att inte vara stolt när man har sin egen uppfödning i panel :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka