kattungar, namnförslag???

M

Martinaa

Nu har skogskatten fått 5 st ungar (4:e kullen), de är 4 v. och jättesöta:love: !! Lite olika färger :d , sköldpaddsfärgade, randiga och en orange kille. Nu vill jag ha några roliga/fina och bra namnförslag!! :rofl:

Sv: kattungar, namnförslag???

åh va kul, grattis!! :bump: har du inte bilder du kan lägga upp? :)

jag har en norsk skogskatt blandning, bruntabby. hon heter Marissa, och självklart tycker jag att det är ett fint namn och "delar" gärna med mig av det, hehe :D

lite andra namn på honor som jag tycker är fina är Katja, Elsa, Elvira, Naima, Chess, Chica, m.m.

annars tycker jag att Liam är ett underbart sött namn på kattpojkar.
Eller eftersom du har en orange pojke så kanske Aslan vore nåt, hehe! :idea:

Hoppas att jag var till nån hälp och lycka till med de små!

kan dela med mig vad våran kattflicka som vi ska hämta idag ska heta, Tellus! tycker det är jättefint.....;)

Sockeplast skrev:
åh va kul, grattis!! :bump: har du inte bilder du kan lägga upp? :)

jag har en norsk skogskatt blandning, bruntabby. hon heter Marissa, och självklart tycker jag att det är ett fint namn och "delar" gärna med mig av det, hehe :D

lite andra namn på honor som jag tycker är fina är Katja, Elsa, Elvira, Naima, Chess, Chica, m.m.

annars tycker jag att Liam är ett underbart sött namn på kattpojkar.
Eller eftersom du har en orange pojke så kanske Aslan vore nåt, hehe! :idea:

Hoppas att jag var till nån hälp och lycka till med de små!

nja, än så länge har jag inge bilder...men vi får väl se. Oj, vad många fina namn du hittat på!!! :) Elsa å Liam va ju sött:love: tack så mycket!!!

Fanskap skrev:
kan dela med mig vad våran kattflicka som vi ska hämta idag ska heta, Tellus! tycker det är jättefint.....;)

jadå!!, hm...kanske planet-tema på den här kullen...hahaha:p

Jag har en sköldpaddsfärgad lurvig kattunge som heter Zelda. Hon passar hur bra som helst att heta det!

När en hona vi hade hand om åt katthemmet fick 6 ungar så döpte vi alla till namn som började på T. Hon fick 5 pojkar och en tjej.
Tjejen fick heta Tramp och det tycker jag är ett jättefint namn på en katt även om det betyder något annat på engelska.;) Lucy heter mamman och det är också fint, då kan man kalla henne för Lussekatten.:p Molly är annars ett trevlig namn..
Kattkillarna fick heta Toffee, Tummy, Tuff, Tassen och Tuor.

jag tycker du ska tänka ut ett tema för kattungarna typ att du döper alla efter något. Allla valpar i våran första hunds kull blev döpta efter friidrottstjärnor... våran valp hette Ludmilla :p

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 169
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 400
Katthälsa Har en liten kattunge på 4 månader. Mitt problem är att han har hetsätit sen han kom för en månad sen. När han slukat det han får vill...
Svar
1
· Visningar
759
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar