Kattspråk

M

Minime

Hämtade ju nya kissen i söndags och inflyttningen gick smärtfritt. Allt annat än jag hade förväntat mej, Charlie (den äldsta)fräste några ggr åt den lille när denna satt i transportburen men försökte mest stirra ihjäl honom :smirk:
Men jag har aldrig haft två katter samntidigt förut och blir lite brydd på hur dom, särskilt Charlie, beteer sej. I ena stunden kan han tvätta Linus och denne spinner som en...kattunge?! Men ibland tycker jag att det ser lite våldsamt ut, Charlie kopplar ett nackgrepp på Linus och det ser ut som om han nästan tvångs-tvättar honom. Är det bara ur "blödig mänskilg synvinkel" det ser så ut??
Även att Charlie biter tag i nacken eller ryggen på Linus lite då och nu, Linus piper till men är tyst sedan, då ruskar Charlie till honom så han piper lite till, och så kan dom hålla på med bra länge! Ska jag kanske köpa en pipleksak till Charlie så han låter Linus vara ifred?!? :D Försöker låta dom hållas med tanken att det nog är nån dominans-grej som dom måste göra upp förr eller senare, men nu har jag inte stått ut några ggr och sagt åt Charlie att lämna honom ifred :crazy: :cry:

Upplys mej!

Sv: Kattspråk

Troligen är det en kombinerad lek och rangsak. Att bita i nacken är ju lite dominans, och det äldre katten är såklart ute efter att visa att den nya är lägre i rang och inte ska sätta sig upp mot den äldre.

Du märker om det blir regelrätta bråk, då är det bra mycket värre än så.

Liknande trådar

J
Hundhälsa Idag small det ordentligt... Jag hade stängt in min snart 2 år gamla schäferkille i stallet när jag skulle på promenad med hästen... Han...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 448
Senast: iowa
·
M
Övr. Katt Har ju en hankatt själv, Charlie :love: och en kompis har en så otroligt fin hona, Sivan, och alla tror att de skulle vara "det perfekta...
2
Svar
21
· Visningar
1 705
Senast: Yakimo
·
Övr. Katt Tänkte kolla om det är nån här som har haft nån katt med liknande symptom eller om nån ändå kanske har nån aning om vad det kan...
Svar
6
· Visningar
8 126
Senast: Ninasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama