Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har börjat bli jättestressad nu. Megara åt inte upp sin frukost utan slickade bara upp gelen. Hon är lite låg också. Har dock inte kräkts eller hulkar eller liknande. Men sover mycket (tycker jag). Shit, shit, shit. Jag orkar inte om något är fel.
Jag fattar inte varför det alltid händer på helgen.
Och sen när man kommer hem, sitter samma katt i hallen, med samma blick "...jag har varit hä- *snyft* hääär, alldeles *snyft* EENSAAMM *snyft*.... (och man går aldrig mer hemifrån )Älva är väldigt begåvad när det kommer till hjärtskärande blickar... Så fort jag ska gå hemifrån så sitter hon där, med huvudet på sned och oförstående blick. "Går du nu igen? Och lämnar mig alldeles ensam?"
Eller hur! Trots att man SÅG att katten låt och sov i klösträdet på balkongen när man kom hem och kikade upp...Och sen när man kommer hem, sitter samma katt i hallen, med samma blick "...jag har varit hä- *snyft* hääär, alldeles *snyft* EENSAAMM *snyft*.... (och man går aldrig mer hemifrån )
Älva är väldigt begåvad när det kommer till hjärtskärande blickar... Så fort jag ska gå hemifrån så sitter hon där, med huvudet på sned och oförstående blick. "Går du nu igen? Och lämnar mig alldeles ensam?"
Visst är det helt magiskt!Eller hur! Trots att man SÅG att katten låt och sov i klösträdet på balkongen när man kom hem och kikade upp...
Jag tror att Älva har det rätt så bra. Hon hänger ändå inte som ett plåster på mig när jag är hemma. Jag hade gärna skaffat en vän till henne, men har inte vågat ännu eftersom jag med min tur säkert får en sjukling till.@Tass @Caoimhe sen förstår jag verkligen er som har bara en katt ändå att självklart bekymrar ni er mer. Man gör ju det när man vill djurens allra bästa.
När min tidigare katt var själv (ensam katt) så helt klart saknade han matte mer än när han sen fick en kattvän i hushållet. Han kunde även klockan så väntade i fönstret/innanför dörren runt de klockslagen. Även vittnesmål från att jag hade en inneboende några år i USA, en tjej som dessutom var hemma mycket på dagtid, dvs han hade alltså sällskap men väntade ändå på matte någon timma innan hon normalt brukade komma hem. Men det handlar ju om hur just den individen är som man har- denne var mer som en hund än en katt rent allmänt.
Jag tror ni skulle märka på era kissar om de led av att vara själva - då skulle det visa sig i beteendet de uppvisar allmänt . De sover mest när de är själva utifrån att de allmänt sover /vilar majoriteten av dygnet
Mao - oroa er inte så länge era katter verkar harmoniska och mår bra