Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hu - det är som med min lilla, jag stänger in henne i eget rum när jag går till jobbet eftersom jag inte vågar ha henne bland de andra när jag inte är hemma. Jag hör henne gråtaså hemskt. Som tur är så har jag en hundvakt som kommer mitt på dagen och hämtar mina hundar och hon gullar med lillkissen också både vid hämt och lämning av hundarna.
ÅhSå hemskt i mattehjärtat
Kan du inte ha grind ?Lille misse
![]()
Har ni kollat magen? Magkatarr kan orsaka tuggbehov.
Har du testat att ge henne råa kycklingvingar att tugga på?Hon röntgades i mage och tarmar för några månader sedan (tuggat har hon gjort sedan hon kom till mig) eftersom hon började kräkas och jag åkte in med henne. Hon fick en rejäl undersökning och därefter skonkost och vet gav diagnosen gastrit. Visste inte att magkatarr kan orsaka tuggande, ska kolla upp det!
Edit: Hon kräks inte alls längre och hennes allmäntillstånd är bra och hon är ett matvrak. Hon får endast blötmat (Bozita).
Har du testat att g henne råa kycklingvingar att tugga på?
Sitter och tittar på transportväskor, främst att bara ha till turer till veterinär. Men dom jag hittar med fixering (bältesrem/isofix) verkar så små på höjden. Eller bör väskorna inte vara så höga för transport? Jag tänker ju att katten kanske vill kunna sitta upp. Hur har ni tänkt när ni köpt väska/bur?
edit* Hittade en bur istället för väska, höjden verkar ju vara lika som väskorna men buren är nog lättare att rengöra tänker jag om det händer någon olycka.
@MJLee vad gjorde du för att få stopp på kabeltuggandet? Väldigt bra att det slutat upp![]()
@MJLee väldigt bra att du gömde undan kablarna och att det var så pass enkelt![]()
@MJLee om hon har tillgång till mat hela tiden tuggar hon kablar/saker då?
Kanske nåt av de foder som är tänkta ge mer mättnadskänsla kan vara något i så fall?