Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beställt mat och sand från zooplus. Det blev två paket. Ett skickas via DHL ett via PostNord, fast båda skickas via PostNord. Dessutom väger tydligen båda paketen exakt lika mycket och är samma dimensioner vilket är helt omöjligt eftersom det ena innehåller sand och det andra mat. Mysko![]()
![]()
Konstigt . Jag beställer från zooplus sen länge och det skickas till samma utlämningsställe varje gång - smidigt, snabbt, tryggt och okomplicerat.
Får du alltså olika utlämningsställen på paketen eller vad menar du är problemet ? Att de skickas olika kan ju bero på div, men så länge det inte spelar roll ang utlämning /specificerat pris spelar det inte mig någon roll .
Dimensionerna på paketen brukar vara likvärdiga och vikten har ju en spann så kostar samma inom det spannet.
Nej de kommer hem till dörren, det är det största skälet till att jag beställer från zooplus (plus priset) även om PostNord hatar mig. Men det här är första gången de skickar med olika transportföretag, men får samtidigt meddelande från DHL att de skickar via PostNord. Och när jag går in på appen och kollar och skriver in olika tracking nummer på de två paketen så får jag upp exakt samma dimensioner och vikt
Ok. Ja det blir alltid krångligare med leverans fram till dörren. Vanligt att det sker med olika bolag. Handlar ofta om resurser att få fram i tid så man använder flera.
Ang dimensioner och vikt så det som spelar roll i slutänden är ju vad du betalat![]()
Precis pratat med veterinär. Cellerna visade att han har masocytom. Har bokat in blodprovstagning och operation. Hoppas att tumören är godartad![]()
Precis pratat med veterinär. Cellerna visade att han har masocytom. Har bokat in blodprovstagning och operation. Hoppas att tumören är godartad![]()
Jag har alltid fått samtliga paket med samma leverantör via zooplus. Men som skrivs så huvudsaken är ju att rätt saker kommer fram i tid
Okej, veterinären nämnde inget om ultraljud, endast blodprov.Ett mastocytom är alltid en elakartad tumör men det finns olika grader av elakhet så att säga. För att veta det måste dock hela tumören opereras bort och analyseras enligt ett speciellt förfarande. Låggradiga mastocytom brukar sällan metastasera och är den borttagen med god marginal är risken liten för att den återkommer. Mellan- eller höggradiga mastocytom ser det annorlunda ut med. Därför rekommenderas alltid en screening för metastaser innan en operation, vilket för mastocytom brukar innefatta blodprov och ultraljud av buken. HAr tumören redan orsakat metastaser i bukorgan så kommer inte en operation av knölen hjälpa. Om allt ser fint ut opererar man bort knölen med så god marginal som möjligt (helst 3 centimeter i sidled och minst ned till och med muskelfascia i djupled) och skickar för analys.