kattskrämma med ljud

kvandi

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av hundar i kontakt med ultraljuds-kattskrämmor?

Grannens katter går oss på nerverna och jag hade mer än gärna blivit av med dom från våra rabatter och fågelbord. Kattskrämma som skickar ut ultraljud och gör vår trädgård obehaglig verkar ju smart. Men vi har två hundar som inte får hamna i kläm!

Vet nån hur hundar reagerar på såna skrämmor?

Sv: kattskrämma med ljud

Sån känner av rörelser och sänder sedan ut ett obehagligt ljud om jag inte missförstått det? Som jag har förstått det så hör katten ljud en halv oktav högre än hundar, så det kanske går att använda även om man har hund hemma, om ljudet är för ljust för hunden att uppfatta.. Jag skulle nog ringt till företaget som säljer produkten och fråga.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 327
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Soapbubble
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023