Mynta2
Trådstartare
Jag såg på TV att nästa program av Veterinärerna skulle det handla om en överviktig katt som gick på kattsim...Jag har säkert missat detta program, men frågan är: Vart finns det sånna kattsim någonstans ?? Har aldrig hört talas om det, så jag antar det endast finns på 1 ställe. Även om nu katter och vatten inte är de såtaste vännerna så anser jag det vara en helt ok sak, det är ju för en god sak man gör det...banta sin tjocka katt. För jag har lixom detta problem också. 1 katt som behöver äta mycket, och så tjockisen som skulle behöva svälta och äta dietmat. Men det funkar inte. Och de flesta kanske vet hur svårt det är att motionera en katt
...Så kattsim vore det ultimata för mig. Grejjen är att mina katter får bara mat 2 ggr/dag...och ej i överflöd. Däremellan måltiderna får dom ingenting..ändå bara ökar hannen i omfång. Sen att han är kastrat gör ju inte oddsena bättre...Nästa kattmatsinköp lutar väl åt light hållet, fast honan behöver ej lightmat då hon är smal och behöver äta...Fast kombinationen fet + smal under samma tak är svår att få i hop