Kattsand till bebisarna

loveponies

Trådstartare
Man ska ju ha en klumpfri sådan. Jag funderade först på toa-lätt, för det har jag haft förut, men så tänkte jag att det kanske inte är så "krafsvänligt". Vad har ni haft för sand till era småttingar?
Och när man kan riskfritt börja gå över till klumpande sand?

Oj.. :o
Vi hade samma klumpbildande som mamman hade hela tiden.. det gick bra :crazy: de åt en hel del iofs.. men det hände aldrig något.. har aldrig hört att man ska ha annan sand när de är små... :o

Det är ju just för att de äter av den, Det kan ju bli stora klumpar i magen, som kan ge förstoppning. Det händer väl inte vanligvis, men man vill ju vara på den säkra sidan!

Vi använder MissCat som finns i typ alla affärer, ej klumpbildande!

Tolvis :bump:

Jag använder Pussi Kompakt, inte riktigt lika klumpbildande som Felius men ändå bra.
Så jag använde alltså klumpbildande, och det har Yogas uppfödare gjort med, på sina närmare 30 kullar. Man får ju hålla lite koll så dom inte sitter och vräker i sig, men oftast är det bara några korn då och då.

Ok. Pussi kompakt är den sand jag kör med i vanliga fall numera, så då kanske jag kan fortsätta med den till bebbarna också då...

Man ska absolut inte ha ett kompaktgrus, det krävs så lite för att det ska klumpa sig!!!
Om du ska fortsätta med något klumpbildande, ta något grovkornigt, tex katty

Tolvis :bump:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka