Kattsand gjort på .... majs...??

Skogstrollet

Trådstartare
World´s Best Cat Litter

original_996.bmp

Beskrivning:
Naturlig: Tillverkad av hela majskorn. Spolbar och skadar inte septitankar. Biologiskt nedbrytbar.

Utmärkande egenskaper: Utmärkt klumpförmåga. Lätt att skyffla upp. Maximal luktkontroll. Liten spridningsrisk, dammfri kiselsyra.

Katterna gillar den: Mjuk och behaglig konsistens. Idealisk storlek och form på kornen. Inga tillsatta dofter och kemikalier. Långtidsverkande fräschhet. Säker för katter och kattungar.

3kg World´s Best motsvarar ca. 5kg vanlig klumpande kattsand.

7,5kg World´s Best motsvarar ca. 13kg vanlig klumpande kattsand.

Hoppas inte detta räknas som smygreklam nu... (Jag är inte sponsrad av katt"sand"! :p)

Är det någon som har provat denna? Kan man verkligen spola ner den i toan?? :confused: Är den bra (klumpar, luktfri osv)?

Jag är hemskt nyfiken men den var rätt dyr att ta hem bara för att testa.

Sv: Kattsand gjort på .... majs...??

Jag har testat! Det var en snubbe som stod och demade sanden på min lokala butik, samt nyhetserbjudande så jag slog till!
Detta var för ungefär ett halvår sen, och jag har inte köpt nån mer efter det.

Provade inte spola ner i toaletten, men det blev bra klimpar. En kär vän skulle förstås provsmaka; "torr men söt smak". (uäk.)

Nåt jag minns särskilt är dock lukten, hu! Den hade en sötaktig, underlig lukt som jag fick kväljningar av! (och detta innan den var bajsad i)

Märkte inget särskilt på Mogge heller, han uträttade behoven som innan.

Sammanfattningsvis så är min åsikt att man betalar för mycket för vad man får, ur kattsandsaspekt. Den är bra (bortsett från lukten) men hiskeligt dyr.

Är det inte lite komiskt? Katter ska käka torrfoder som innehåller en massa majs och sedan ska de skita i... majs! :rofl: Lite som att dricka toalettvatten till middagen. ;)

Jag tror säkert att majset är bättre för katten i lådan än i matskålen iaf.

It's the circle of a housecats life?? :D

LillaMilla.
Jag tycker inte det låter som något för mig isf, jag vill ha det luktfritt då jag bor i en etta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka