Katträning och stimulans!

Zenith

Trådstartare
Hej!
Jag är rätt ny här på forumet men hoppas jag får starta en tråd här ändå ;)

I och med mitt nuvarande boende så har jag fått turen att bli kattägd av två fina kattherrar. Den ena är som en "vanlig" katt och gillar att gå promenader i koppel, men den andra (min kisse :love: ) är mer ovanlig.

Katten som adopterat mig är lite speciell, men mycket pratvänlig och glad (i mig iaf :love: ). Jag sa, på skoj mest, att jag skulle lära honom att spela död innan jag flyttar ut. Så nu efter ett par månader så kan katten:

*Sitt
*Tass
*Sitt fint
*Give me five
*Komma på inkallning
*Apportera
*(Nästan) Loss
*Ligg
*Prata

Så jag undrar:
Vad gör ni för att stimulera era katter och vad kan era katter för tricks? Har ni inne- eller utekatt?

Sv: Katträning och stimulans!

Är det INGEN som tränar sina katter här? :confused: Eller är det bara dött på forumet...;)

Jag känner en katt som viftar på svansen på komando men din var ju klart mer imponerande:bow: .

Haha, DET måste jag lära min katt. Har aldrig provat dock, måste bli bästa stora utmaning :rofl:

Jag tränar inte katterna (annat än vanlig uppfostran som vart de får klösa och inte, att de inte får vara på spisen etc.), däremot leker jag mycket med dem och vi promenerar ute. Mina katter är innekatter så det blir koppelpromenader.

.

Mycket imponerande! :) Kul att lära även kissar lite trick!
Mina e innekatter och kan inget utöver "det vanliga" (var dom får kloa, att göra på toaletten å ingen annanstans mm) Jag leker å busar mycket med dom för att stimulera dem, dessutom har dom kul och sällskap av/med varandra när vi inte är hemma.

Japp, trickträning på katt är jätteskoj och kisse tycker själv det är jätteroligt också! :) Mest är han stolt över att han kan nånting och äntligen får känns sig duktig! :bump:

Själv är jag mest imponerad över att han lägger sig ner om man säger "lägg dig ner". Men då måste jag ha apporten i handen om han ska göra det :D

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 399
Övr. Hund Vilka tricks kan era doggisar? Min vovva kan (förutom inkallning): Sitt Ligg Fot Give me five (vacker tass) Kryp (om man lockar med...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: glittra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama