Kattpromenad!

MiniLi

Trådstartare
Ping har äntligen börjat uppskatta att gå ut i sele, så nu ska vi börja öva för att få till roliga "promenader" :)
Vet ju att det är fler här som går koppelpromenader. Kanske kan vi samla alla tips och trix här?

- Är det någon som lyckats lära katten att faktiskt följa med eller iallafall på något sätt styra riktningen? Hur har ni gjort?
- Hur agerar ni om ni möter lösa katter?
- Hur gör ni om ni möter hundar?
- Går ni i vanligt koppel eller flexi? Jag har gått i vanligt nu men ska köpa ett flexi för lite mer rörelsefrihet.

Och jag vill gärna se alla fina promenadbilder! :love:

DE5B5C12-D4B8-4E6E-8270-F6A6E7F1D709.webp

Igår på kvällspromenad

Idag på förmiddagen. Nu börjar hon få upp lite tempo stundtals 😁
Hon vill helst hoppa ner på människoovänliga ställen men kan till slut tänka sig att fortsätta på gångvägen 😉

- Är det någon som lyckats lära katten att faktiskt följa med eller iallafall på något sätt styra riktningen? Hur har ni gjort? Med Dreamies i fickan kan man lura med sig katten vart som helst. :laugh:

- Hur agerar ni om ni möter lösa katter? Dom jagade Pipen bort snabbt och effektivt. :sneaky:

- Hur gör ni om ni möter hundar? Matte pratade glatt med hundägaren och Pipsillen fräste och fluffade upp sig.

- Går ni i vanligt koppel eller flexi? Jag har gått i vanligt nu men ska köpa ett flexi för lite mer rörelsefrihet. Puppia sele och flexikoppel.
IMG_0682.webp

Ska tillägga att jag var ute med Pipen i princip varje dag. Tack vare honom lärde jag känna många grannar så det berikade verkligen livet. Jag hoppas att småglinen också vill gå ut i koppel när dom har gjort sig hemmastadda. :)

- Är det någon som lyckats lära katten att faktiskt följa med eller iallafall på något sätt styra riktningen? Hur har ni gjort? Med Dreamies i fickan kan man lura med sig katten vart som helst. :laugh:

- Hur agerar ni om ni möter lösa katter? Dom jagade Pipen bort snabbt och effektivt. :sneaky:

- Hur gör ni om ni möter hundar? Matte pratade glatt med hundägaren och Pipsillen fräste och fluffade upp sig.

- Går ni i vanligt koppel eller flexi? Jag har gått i vanligt nu men ska köpa ett flexi för lite mer rörelsefrihet. Puppia sele och flexikoppel. Visa bifogad fil 55717
Jag skulle vara rädd att hamna mitt i ett kattslagsmål om vi möter en katt :nailbiting:

Så länge man inte låter dom hälsa på varandra så är det inget problem. Flexikoppel är bra för då kan man bara trycka på stoppknappen så får dom glo på varandra på håll. :)
Men tänk om den lösa katten kommer fram? Trots att man försöker skrämma bort den?
Det är sådana situationer jag tänker på :)

Men tänk om den lösa katten kommer fram? Trots att man försöker skrämma bort den?
Det är sådana situationer jag tänker på :)

Jag upplever att lösa katter helst håller sig på avstånd från andra katter. Jag har aldrig varit med om att de har kommit fram för att hälsa eller så.
Granntanter brukade däremot gärna vilja tvångsgosa lite. Här är Pipis med en av favoritgrannarna....hon som alltid hade godis med sig. :heart

1597398511157.png

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 570
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 609
Senast: giovanna
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 192
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar