Kattproblem!

rostad

Trådstartare
För ett årsedan hittade vi en låda utan för stallet. Vi öppnade lådan och hittade 3 katt ungar. Det fanns en lapp med i lådan där det stod att vi fick ta hand om dem eller avliva dem. Men vi tog hand om dem. Har aldrig haft katt innan. Det var två tjejer och en kille. Men vi kastrerade alla tre i vintras. Tjejerna kissar revir över hela huset.

Har någon något tips på hur man kan få dem slute kissa revir? Har någon haft samma problem?

// Rostad

Sv: Kattproblem!

Hur vet du att det är just revirkissande? Jag har svårt att tro att kastrerade honor kissar revir, särskilt som dom inte gått fertila så länge.
Dom kanske bara inte gillar lådan? Hur många lådor har ni och vad har ni för strö i dom? Många katter vill inte dela låda med någon annan katt och vissa vill ha en låda att kissa i och en att bajsa i.

Sv: Kattproblem!

Tror inte heller att det ær revirkissande utan snarare någon form av protestkiss.

*Prova att placera lådan på annat stælle plus att ha flera lådor.
*Testa olika sorters sand/grus i lådan (Mina katter t ex VÆGRAR gå på pappersstrø men ær 100%-iga med finkornig, klumpbildande kattsand & en kompis honkatt ær precis tværtom).
*Har ni låda med tak så byt till en utan tak eller tværtom.
*Ta ALLTID bort kiss & bajs i lådan DIREKT.
*Nær en katt gjort något på golvet så ræcker det inte att torka upp med papper. Tvætta av ordentligt på stællet med rengøringsmedel så att lukten av kattens urin inte finns kvar.

Lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 197
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka