CrazyMia

Trådstartare
Jag har 4 kattungar som jag gärna vill ha hjälp med namn till, (visst de ska inte stanna hos mig, men under tiden vill jag gärna ha namn till dom så jag har något att kalla dem)

Helst något tema men kanske lite ovanliga namn.. ;)

Då jag inte har fattat hur man lägger upp bilder här så länkar jag till min blogg med bilder på katterna. (hoppas det är okej.)

Länken
 
Sv: Kattnamn?

Nu har jag kommit på hur man gör. :D
Så här kommer bilderna!

Hona:
placering-0


Helsvart hane:
placering-0


Hane med vitt under hakan:
placering-0


Hane med vit svans:
placering-0
 
Sv: Kattnamn?

Tydligen så funderade inte bildlänken så jag testar igen..

Något förslag på namn?

Hona:
557342_10150956365702353_458668340_n.jpg


Helsvart hane:
182110_10150956365967353_1265547632_n.jpg


Hane med vitt under hakan:
181101_10150956366247353_1056270617_n.jpg


Hane med vit svans:
576187_10150956366652353_1241779094_n.jpg
 
Sv: Kattnamn?

Om du inte ska ha kvar dom sjælv så kan du væl lika gærna låta nya ægarna bestæmma. Fundera annars på vad du gillar før film eller musikgrupp eller något sådant och ta namn dærifrån -och hitta på smeknamn!
 
Sv: Kattnamn?

Om du inte ska ha kvar dom sjælv så kan du væl lika gærna låta nya ægarna bestæmma. Fundera annars på vad du gillar før film eller musikgrupp eller något sådant och ta namn dærifrån -och hitta på smeknamn!

Tro mig. Jag har testat. Men jag tycken ändå inte om namnen.. Min dotter har iaf kommit på 2 namn så vi har ett tema.. Tema Z

Honan "heter" nu Zötnos och den helsvarta hanen "heter" Zalmiak.
Men de andra två har inga namn..
 
Sv: Kattnamn?

Znorken
Zambon
Zizoo
Zazzy
Zniffz
Ztrimmel
Zvarta Zvanen
Zotis
Zebra
Zuris
Zealot
Ziggy
Zander
Znarko
Zzzznoken
 
Sv: Kattnamn?

Znorken
Zambon
Zizoo
Zazzy
Zniffz
Ztrimmel
Zvarta Zvanen
Zotis
Zebra
Zuris
Zealot
Ziggy
Zander
Znarko
Zzzznoken

Tack för namntipsen. Men jag velar fortfarande. :confused: Hur kan uppfödare så "lätt" komma på namnen egentligen??

Nu har kattungarna fyllt 4 veckor och med det så har jag firat detta med film. Då jag inte vet hur jag lägger upp dessa här så har jag länkat till youtube där de finns.
Film med: Hona
Film med: "Helsvart hane"
Film med: Hane med vitt under hakan
Film med: Hane med vit svanstipp
 
Sv: Kattnamn?

Zesam (fel färg i och för sig)
Znorkfröken
Zesar
Zussi (Zuzzi)
Zessan (Zezzan)
Zabel
Zigismund
Zigge


Oj.. nu ser jag att honan redan fått namn.
 
Sv: Kattnamn?

De väljer ett tema och plockar namn därifrån. T ex karaktärer i en teve-serie för en kull, karaktärer ur favoritboken för en annan, bibliska profeter för en tredje - eller varför inte dokusåpakändisar?
 

Liknande trådar

Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 565
Senast: Capybara
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
750
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
851
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp