Tror mer att de håller på med "söt" + "söt" borde bli "extra söt". Allt stort och fluffigt med coola färger säljer.
Precis! Jag vet inte hur många gånger jag fått höra: -Åh, vad synd att Pipen är kastrerad. Han är ju så söt!
Jaha, och?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror mer att de håller på med "söt" + "söt" borde bli "extra söt". Allt stort och fluffigt med coola färger säljer.
Och nej nej, norska skogkatter är det inte i dessa blandningar. Norska skogskatter, däremot, verkar det finnas en hel del okastrerade som springer runt. Intressant ras som bara finns i huskatter!
Mvh ägare till en norsk skogkatt som alltid får höra "åh, en sådan har jag också!!!1 Min är siochså många % skogskatt, hur många är din?"
Det finns ingen plan alls annat än att tjäna pengar!
Jag har en stooor långhårig som även veterinärer tror är Maine coon eller en stor norsk skogkatt. Han var gratis räddad från avlivning i sista sekund och troligtvis renrasig huskatt...
Just långhårig verkar många tro att då måste det vara en raskatt.
Ja och vilja det är det? Min S (långhårig, svartsmoke) frågade veterinärer mfl alltid vad det var för ras.
Vilken fin! Vad är det för ras?/är det en xxx?
-Vanlig hederlig huskatt/bondkatt
Ah, men det är nog en del xxx (oftast skogkatt) i honom.
-Nej det tror jag inte. Jag har sett mamman och pappan var en okänd friare ute
Jo men det ser ut att vara... Jättefin är han!
Antar att det finns nån magisk gräns för hur fin en huskatt kan vara, är de finare än så måste de ha lite rasblod i ådrorna ;P
@TinyWiny: Intressant, det där med färgen kontra mat hade jag inte hört talas om tidigare
Ja troligen... Vilket är väldigt tråkigt när seriösa uppfödare kämpar och lägger ut ganska mkt pengar på aveln...Då är man bara ute efter att tjäna pengar. Mest troligt har dessa föräldrar inte heller gått igenom några som helst tester och inte kostat mer än mat och sand att föda upp.
Och nej nej, norska skogkatter är det inte i dessa blandningar. Norska skogskatter, däremot, verkar det finnas en hel del okastrerade som springer runt. Intressant ras som bara finns i huskatter!
Mvh ägare till en norsk skogkatt som alltid får höra "åh, en sådan har jag också!!!1 Min är siochså många % skogskatt, hur många är din?"
Du får ju hitta på nåt fancy namn också typ "äkta brittrex säljes" så folk tror det är en häftig ny rasHa! Jag kommer tjäna grymma pengar på mina små bastarder. Äkta devon rex/brittiskt korthår... på äkta Blocket-språk blir de 12,5% brittisk korthår och 87,5% devon rex. Läckra färger kan de bli också, maskat och vitfläck. Stamtavlor får de också, äkta bastarder minsann.
Du får ju hitta på nåt fancy namn också typ "äkta brittrex säljes" så folk tror det är en häftig ny ras
Du hade bättre fantasi än migBrexar eller tixar tänker jag mig.
Brexar eller tixar tänker jag mig.