Kattmatrutiner?!

L

Lanz

Hej hej.
Ni vars katter inte har fri tillgång till mat! Hur ofta och vilken tid får era katter mat?!

Min katt får tre ggr om dagen, morgon, eftermiddag, kväll..
Problemet är att min katt väcker mig varje morgon klockan fem för då vill han ha mat, och självklart får han inte mat klockan fem så då väsnas han nåt otroligt fram till klockan sex då sambon går upp och ger han mat. (sambon ska upp då för att jobba)...
Jag tänkte att om man vande av honom med att få mat på morgonen kanske han inte väckte oss så j:devil: kla tidigt varje morgon..
Fast det känns ju inte rätt heller att ta ifrån han hans frukost..

Kanske om han fick den senare, vid halv åtta kanske (precis innan jag kör)??

Usch vad långt det blev.. :crazy:

Sv: Kattmatrutiner?!

Mina katter får mat när jag har klivit upp (det kan vara allt från 7 på morgonen till 11 på dagen), vid middag (17-18) och innan jag går och lägger mig (22-23). Det går alldeles utmärkt.

våra får innan vi går till jobb ca kl 7, sen när vi kommer hem ca kl 17 och sen engång till senare på kvällen.
är det en helgdag så att man är hemma så är det juh lite lättare. då brukar det få samma mängd mat men utspritt över kanske 4-5 måltider istället.
de är lite roliga med att inte kunna ha mat liggande, de äter upp vad vi sätter fram oavsett hur mycket/lite det är så därför kan vi inte "ge större" mängd på morgonen för att det ska räcka under dagen. de kommer bara att äta upp allt direkt och då händer det ofta att de kräks upp allt igen

Mina katter får bara mat två gånger om dagen.
Mina katter är ute katter så dom är ute hela tiden förutom på natten.
Så mina katter får på morran innan jag släpper ute dom och sent på kvällen när dom skall in.

Mina får när jag kliver upp vid 05,00, sedan när jag kommer hem vid 17,00 och ett sista mål vid 21-22 innan jag ska gå och lägga mig. Skulle jag ha fri tillgång skulle min hane rulla fram. han är nog tjock som han är...och dels skulle hunden snabbt äta upp all mat om det stod framme ;)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Wille
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia