Sv: kattmamman flyttar ungarna
Hon kanske inte vill att vi ska behålla dessa två heller då?
Fast hon går dit och ger dem både di och det hon fångar och är hos dem... det vet jag... och hon visar mig vägen till dem... ja inte vet jag...
det vore ju väldigt tråkigt om hon inte vill ha dem hemma längre...
Nej jag tror faktiskt inte på min mors teori, kanske var lite elakt att skriva det, hade tänkt skriva mer men blev avbruten, förlåt.
Jag tror att min mors katt var smart, hon visste vad som hände med ungarna (de blev ihjälslagna
) kanske förstod hon inte det men att de var borta fattade hon ju.
Detta var en katt som fick minst fem kullar/år, från hon var könsmogen till sista kullen då hon var 21 år, de sista åren minskade kullarna till tre-fyra och antalet kattungar i varje kull minskade också.
Vadå sterilisera det kostar ju pengar
Av alla dessa kattungar var det en handfull som uppnådde vuxen ålder.
Hon blev så förhärdad till slut att hon inte ens gick tillbaka till kattungarna utan gick direkt ut för att leta upp en ny villig herre
Just den kullen jag tänkte på var en av hennes första, hon hade alltså fått några kullar och insett att de försvann men kom in och födde iallafall och tog sedan med dem en och en till ladugården en bit bort som inte användes.
Jag minns det som om det var igår hur jag i smyg hejade på mammakatt, jag var runt fyra år då och bönade för varje kattunges liv.
På det viset hann de bli så stora att min mor inte kunde ha ihjäl dem för då var de ju katter i hennes ögon vilket de inte var innan ögonen var öppna
Det var första och sista gången hon hade annons ute om att skänka bort kattungar.
De övriga som fick leva var för husbehov.
Jag tror att din katt blev orolig av att de andra ungarna flyttade, kanske tyckte hon att de inte var färdiga för flytt än i och med att hon fortfarande diar dem, de brukar ju ha slutat vid tolv veckor.
Se till att hon har ett lugnt tryggt hörne där hon får vara ifred med ungarna, gärna lite krypa-in-i men ändå bra utsikt.
Det finns en andledning till att min mamma tycker jag är konstig som tar hand om alla dessa katter som har valt att flytta hit och att jag kastrerar dem.
Hon brukar säga, men blir det inte dyrt? Visst katten blir det dyrt! Men vad ska jag göra?
Ingen annan bryr sig om alla katter som stryker omkring och de har också rätt till ett bra liv.