Kattmamma som förlorat sina bebisar

G

Guppysmamma

NU vill jag bara ha svar på min fråga!!!

Jag fick för ett dygn sedan tre små kattbebisar...Vi insåg ganska omgående att det inte stod rätt till med två av dom och var igår inne på Djursjukhuset (Veterinären) och fick det bekräftat, Och hon hjälpte oss att ta bort två av tre bebisar, (Den sista som är kvar är dte absolut inget fel å den mådde bra)

Min fråga nu är, Mamman är VÄLDIGT efterhängsen på mig och min och även barnen, Vill inte vara själv sådanhär har hon varti ca en vecka innan förlossning och även nu, Hon letar efter de två som är borta å riktigt skriker å ylar hela tiden (Förstår att hon sörjer)..Hon är väldigt orolig och kommer inte till ro med den lille som e kvar, Bär omkring honom å vet inte riktigt vart hon skall ta vägen, Nu har hon lagt honom i våran soffa å jag tycker det e för kallt här förhonom, Försöker linda in honom i filt å grejjer men hon plcokar bort allt å har bestämmt att han skall ligga PÅ soffan..

Om jag sitter med henne ligger hon hos den lille men så så fort jag reser mig går hon efter å går inte till bebisen, Spelar ingen roll om den äter eller inte...

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra, Hur jag kan få henne trygg igen å hur länge kan en katt sörja? Tacksam för snabba svar!
 
Sv: Kattmamma som förlorat sina bebisar

kopierar från mitt svar från din första tråd:

Kollade ni även om mamman var tom? Om hon är orolig kan de även vara att hon har ungar eller moderkakor kvar. blöder hon från vulvan? hur är allmänntillståndet?

Hur ser bolådan ut? har ni rengjort den efter förlossningen? var är den placerad? Hon kanske vill flytta sin kattunge till en lugnare och tryggare plats. Vars bär hon ungen?

Vissa förstföderskor vill hålla tass den första tiden då de inte vet hur man ska göra. Då är de bästa att se till att man är hela tiden och vara nära bolådan hela tiden. Skriker ungen mycket? då kan de bero på att ungen inte heller får i sig mjölken. Håller du koll på vikten? går den upp eller ner i vikt? Har honan mjölk men ungen inte får i sig de den behöver så bör du utesluta gomspalt. Har kattungen gomspalt ska den avlivas.

Vad hände med syskonen?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag köpte en till, vuxen katta vid midsommartid. Säljaren sa att det fanns risk för att hon parat sig i maj för då hade hon varit borta...
Svar
1
· Visningar
1 057
Senast: TinyWiny
·
J
Övr. Hund jag har två st hundar, mor och dotter. tog mamman på foder för massa år sedan och när hon fick sin sista kull (hon har fått tre kullar)...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 967
Senast: Lotus
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 633
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp