Fille

Trådstartare
vi tänkte skaffa kattlucka som läser av chip. Har ni någon som kan rekomenderas? Katten är en maine coon hona så luckan bör ju inte vara allt för liten!

Sureflap har vi använt. Finns till vettigt pris på zooplus. Finns både som originalstorlek och XL. Mina ragdolls har gått in genom luckan i originalstorlek, men jag vet ju inte hur stor din hona är :).

Sureflap har vi använt. Finns till vettigt pris på zooplus. Finns både som originalstorlek och XL. Mina ragdolls har gått in genom luckan i originalstorlek, men jag vet ju inte hur stor din hona är :).
Hon är inte så stor än men kanske inte skadar att köpa xl, ska kolla på den :)

Jag har en PetPorte, den tycker jag fungerar väldigt bra. Den har ingen timer istället har den skymningsrelä typ, så man kan ställa in den hur mörkt man vill att det ska vara när den låses och sen låses upp igen på morgonen med samma ljus ute.

Vi vill helst ha med chip, grannkatten är tydligen inte jättesnäll så vill att hon ska kunna komma in ensam om det krävs ;)

Aha men man kan ställa in timer och så utöver?
Det kan man inte på sureflap, men det är väl en av de billigare modellerna. Vi har inte använt våra för in och ut ur huset utan haft dem i utfodringslådor. Med andra ord har det inte funnits behov av timers eller liknande :).

Det kan man inte på sureflap, men det är väl en av de billigare modellerna. Vi har inte använt våra för in och ut ur huset utan haft dem i utfodringslådor. Med andra ord har det inte funnits behov av timers eller liknande :).

Jo, men SureFlap hade väl timer, eller i alla fall nån modell med timer.
PetPorte däremot använder skymningsrelä, vilket är lite så där på vintern när solen går ner redan vid 3-tiden. Jag använder inte den funktionen på min lucka, vetmode har jag använt flera gånger dock. :)

Aha men man kan ställa in timer och så utöver?

PetPorte har som sagt skymningsrelä. När man ställer in det så måste man passa skymningen och trycka in knappen när det är så "mörkt" ute som man vill att det ska vara när luckan ska låsas. När man ställt in det så kommer luckan att låsas för utgående katter varje dag när det blivit exakt det ljuset ute och sen på morgonen när det återigen är det ljuset ute så låser den upp luckan igen. Lite jobbigt när blir mörkt så tidigt på vintrarna här i Sverige. :P

Jo, men SureFlap hade väl timer, eller i alla fall nån modell med timer.
PetPorte däremot använder skymningsrelä, vilket är lite så där på vintern när solen går ner redan vid 3-tiden. Jag använder inte den funktionen på min lucka, vetmode har jag använt flera gånger dock. :)
Det är säkert en annan modell än den vi hade i så fall :). Låter ju bra med timer om man har utekatter dock.

Det är säkert en annan modell än den vi hade i så fall :). Låter ju bra med timer om man har utekatter dock.

Ja, behöver jag köpa ny kattlucka kommer jag nog skaffa en med timer. :D
Använder du fortfarande utfodringslådor till dina katter? Hur kommer det sig att du haft det? jag skaffade SureFlaps SureFeed Microchip cat feeder till mina två katter förra året, de är helt super verkligen! Behöver inte oroa mig för att de ska äta varandras mat eller att hunden äter upp den.

Ja, behöver jag köpa ny kattlucka kommer jag nog skaffa en med timer. :D
Använder du fortfarande utfodringslådor till dina katter? Hur kommer det sig att du haft det? jag skaffade SureFlaps SureFeed Microchip cat feeder till mina två katter förra året, de är helt super verkligen! Behöver inte oroa mig för att de ska äta varandras mat eller att hunden äter upp den.
Jag skaffade Surefeed istället när de kom :). De fungerade bättre, även om båda funkade. Tog bara längre tid att lära dem utfodringslådorna. Vi hade en katt med foderallergi, så hon fick allergifoder och de andra fick "vanlig". För två månader sedan fick vår allergiker dock somna in, så just nu behöver vi inte använda några speciallösningar. Mina katter är fertila så de klarar av att äta samma mat som kattungar utan att bli tjocka. Så vår Surefeed förvaras i källaren just nu. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Fungerar det? Kattlucka som läser av kattens chip i nacken? Vi måste göra nåt åt grannens katt som vägrar bo hos dem och kommer in till...
Svar
8
· Visningar
1 009
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
422
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
663
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama