Kattlös *snyft*

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare bengibollen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 805
B

bengibollen

Min bror har lånat min kisse, så det är alldeles tomt här hemma. :-(

Bakgrunden till detta är att hans egen katt har fått lite spel de senaste veckorna. De har allvarliga problem. Hon är hysterisk och vild och de vågar nästan inte ta i henne längre. Inte heller får de sova på nätterna. Stänger de dörren till sovrummet så står hon utanför och krafsar och jamar. Släpper de in henne så springer hon runt på dem och biter dem.

Denna vecka ska de därför låna min kisse och se om det är kattsällskap som behövs. Jag tror ju det iofs. Båda jobbar om dagarna och det är ju faktiskt en väldigt aktiv katt det handlar om.

När våra katter är ihop så lever de upp på en helt ny nivå. Plötsligt behövs inte vi människor i lika stor utsträckning. Det är verkligen rally när de jagar varandra. De brottas och busar och har massor av skoj tillsammans och när kvällen kommer hoppas jag att de inte orkar bråka med människorna eller åtminstone håller sig till att bråka med varandra istället för de sovande människorna som ändå inte gör något kul nattetid :-)

Sv: Kattlös *snyft*

Du kan få låna en av mina, så vi kan få lite lugn och ro här... :devil: Jag hade inte velat ha Maja som ensamkatt :crazy: Nog för att hon gärna leker med oss, men deras brottningsmatcher, fighter och vilda jakter genom lägenheten kan ingen människa ersätta.

Sv: Kattlös *snyft*

Håller med, jag ser bara på mina busar hemma vad mycket de får ut av varandra, vete tusan hur det skulle se ut hemma om man bara haft en katt, då måste den ju hitta på hyss för att få lite kul ibland :devil:
Ibland tror jag att mina katter lärt sig att om de gör si eller så blir det fart på matte och det är ju jättekul :smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 489
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
5 877
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten... 2
Svar
24
· Visningar
4 611
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka