Kattkullar !!

MissFideli

Trådstartare
Nu är vi många uppfödare här, kom jag på igår och många kullar som föds/ska födas. Listar dom här, nån som blivit glömd? Dom står i födesleordning

1. Rallebralle - Abessinier
2. HD - Norska Skogkatter
3. MissFideli - Brittiska Korthår
4. Loveponies - Ragdoll
5. Adore - Cornish Rex
6. Fluff - Perser (blir väl nästa?)
7. Rallebralle - Abessinier (också på G)

Hur ser det ut sen? Börjar allt om igen? Jag ska ju para om Yoga till hösten, ni andra då? Vad har ni för planer för era hårbollar?

Jag hade väl tänkt att para om Sammi sen, men när är inte riktigt bestämt. Det beror ju på hur lång tid hon tar på sig att komma tillbaka i kondition, och om jag hittar någon hanne som jag villha.
Jag är SÅÅ sugen på att para med en tabbyhanne nästa gång, så jag vill vänta och se om det kommer upp någon. Det finns en riktigt snygg i sthlm, men han är ganska flitigt använd, så allra helst skulle jag vilja använda någon annan.

Lilla blå ska paras om tre månader....
o sedan Wiola i Januari nästa år,2005.

Mellan de parningarna så kommer det antagligen en dansk hona hit.....som oxå ska paras.... :smirk:

Funderar med på att ta en kull till hösten på Saga som fått nu.
Men sen har jag ju även hennes dotter som blir ett år snart. Ska vänta lite till med henne men då blir det ju två kullar till hösten för min del...

Sen skulle det vara kul att spara en hane ur denna kullen och använda den lite och ev köpa en hona till och para dessa. Men hjälp vad katter det skulle bli kom jag på nu!!!

Vi har för nuvarande 2 kullar burmabarn hemma.
Burton har en hona som är parad för 2 veckor sen (en kompis till oss)
Flickorna som jag har här hemma ska paras till hösten

Tolvis :banana:

Hon blir min,batalning för en parning med Marrakech,det kommer en hona från Norge som ska paras med honom,som betalning får jag en helt "osvensk" hona,alt. hane.
Jag har inte bestämt mig för om jag tar en hona eller en hane,får se vilken som är bäst o hur länge jag kan hålla Marre fertil.

Alla ggr jag säger Norge....så menar jag Danmark...Get used to it!! :smirk: :angel:

Blev lite fundersam, honor både från Norge OCH Danmark och du ska behålla allihop. Snacka om internationell uppfödare :rofl:

Geisha ska väl förhoppningsvis få en kull snart, men det är inget bestämt än så länge. Lite löst planerat bara. Men en kull i år ska det bli.

En av mina honor fick nyligen kull på 2+1 (ryssar) Hon bor hos fodervärd.

Vissa har svårt för höger o vänster....jag har svårt för DK o N....det är lika säkert som amen i kyrkan.... :smirk:

Visst finns planer på nästa kull :)
Har en hane som jag nästan bestämt att para med. Han är inte så använd men avkommorna ser så här långt mycket bra ut.
Fast ska jag vara helt ärlig så står dessa små hårbollar mig just nu upp i halsen. 9 veckor och far runt som galningar, man får aldrig en lugn stund.
Kommer troligen att dröja mins 1 år innan jag tar en ny kull. det har tagit ganska hårt på mamma katt så det kommer ta ett tag att komma tillbaka. Dessutom vill jkag gjärna tävla henne lite också. Honan jag ska behålla ( numera döpt till Andromeda) utvecklas fint och kommer snart att ställas ut också.

Jag glömde bort att Burton även ska ha 2 bombayhonor för parning till våren.

Tolvis :bump:

Förstår att det är lite småjobbigt. Mina är ju bara 6 v och busar iofs en hel del men eftersom dom inte är så stora så gör det inget.
Yoga har klarat det hela mycket bra, kanske beror på att det bara var 3 ungar. Hon ser i princip likadan ut som tidigare (fast med tutts :D) och kanske några 100 g kvar att gå upp. Så min planerade kull till hösten känns okej.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka