Sv: Kattgift?

Ja.
Och det blir inte bättre av att folk och fä inte använder det dom har blivit välsignade med innanför pannbenet.
Människans hjärna är otrolig, den kan lagra så mycket information och människan är en fantastisk varelse på så vis att man kan lära sig nya saker tills den dagen vi dör.
Synd bara att inte alla tar till vara på vad vi föddes med.

Ang trådämnet.

Jag bor på landet, har haft problem med ytterst få grannkatter.
Närmsta grannkatt som var INNE hos mig, när ytterdörren stod öppen förra sommaren och hade fräckheten att pissa tamejfan överallt-
-Han fick sig en tur till veterinären för kastrering, som jag ordnande och betalade!
Bara för o slippa ha han springandes runt mitt hus, pissande på min rena tvätt, störa och stressa mina innekatter osv. Och det hjälpte.
Andra grannen, flyttade och lämnade kvar flertalet katter(ja anmält) som en annan granne fick avliva för deras eget bästa nu på höstkanten.
Så nu har vi inga problem för tillfället här i byn, men under sommaren akn jag väl tänka mig att det kommer några vagabonder igen. :(

Runtspringande katter är inte bra, på något sätt, för de stör folk!
Oavsett det är sönderpinkande utemöbler eller som spridare av sjukdomar.
Men att ge katter gift, så de ska dö, är vedervärdigt vidrigt beteende.
Mer humant är att om man bor i ett större (för all del mindre med) område att sätta upp lappar, att under en period, kommer alla lös springande katter, fångas in, och de som inte har hämtats av sin ägare inom en viss tid, eller någon som vill adoptera(mot att den skall kastreras och märkas) kommer att avlivas. (med kontroll av kommunen)
Ett djur lider inte av att dö, men ett djur lider av att leva ett miserabelt liv utan en trygg bostad med ansvarsfulla ägare.

Oavsett vart man bor, ska man kunna ha sina utemöbler ifred från husdjur.
Fåglar och andra viltlevande djur, får man efter egna bästa förmåga se till att de inte förstör egendomen, men husdjur ska bannimej ägare se till att de inte stör andra. Och har de inga ägare, ja då är det nog i många fall de eviga gröna vidderna som är bäst.

Att dumförklara personer med egna åsikter än dig, säger mer om dig än andra.
Klarar man inte av personer som har andra åsikter utan att bli otrevlig och fördumma dom, så tycker jag att man inte ska ge sig in i några diskussioner.
Men du är väl inte så gammal misstänker jag.

Jag tycker synd om katterna jag, när folk riktar sin frustation mot dem så att dem allvarligt skadas och dör för att deras ägare inte tar sitt ansvar. :(
Håller med, jag vill att folk ska förstå att katter inte är hemlösa frivilligt, inte skadar egendom frivilligt, inte springer i andras trädgårdar frivilligt, skulle kunna göra en lååång lista.
Katter är inga skadedjur.

Men man ska inte behöva skydda sina saker mot andras huusdjur!
Folk ska ha koll på dem!
Annars får de skylla sig själva om en arg granne slår slint någon gång..

Man skyddar dagligen det mesta mot andra, andras egendom, åsikter, ungar eller för den delen husdjur. Klart att man skall ha uppsikt över sina husdjur, men vi bor inte i någon zoologisk trädgård med bur runt allt.
Det vore en stor förlust för mänskligheten, tycker jag.
Jag tänker inte lägga fingrarna emellan om någon "stackars granne som det slår slint för någon gång" är grym mot ett djur, katt, hund, zebra eller guldfisk.
Djur berikar. Det kostar så små medel att vara flexibel nog att alla trivs i samhället. Punkt.

Jag tycker faktiskt synd om dig.

/kt
Varför?
För att jag inte vill ha saker förstörda av andras djur? :crazy:

Får även djuren skylla sig själva? Det är dem som lider mest av att bli plågade till döds, många ägare till dessa lösspringande okastrerade katter rycker nog mest på axlarna och skaffar en ny katt för 50 öre tassen. Och så börjar det om igen ...
Nej egentligen inte. De vet ju inte bättre.
Men det hör väl ihop med kattens status, hade de haft samma status som tex hund hade folk ju inte släppt ut dem hursomhelst.

Men det hör väl ihop med kattens status, hade de haft samma status som tex hund hade folk ju inte släppt ut dem hursomhelst.

Men snälla. En katt är ju en katt. Att det sedan finns puckon som har sommarkatter och så vidare, detta kan jag totalt hålla med om, men att de flesta som håller katt älskar sin lilla Misse även om han inte har stamtavla.
Men katter fungerar på ett annat sätt än vad hundar gör.
Katter knallar omkring ute och kollar av sitt revir, stör knappt någon och går hem sen.
Många äldre har katt, för att de inte kan ha hund av ålder och liknande, men katten ger dem så mycket tillbaka.
Skall inte vi som medmänniskor vara lite behjälpliga till dessa individer genom att skydda oss själva genom humana metoder om nu kattstackaren stör oss?
En katt är väl för bövelen det minst problematiska djuret vi håller?
Hundar skäller, bajsar hur som helst (och det är fan inga små högar) skrämmer folk och pissar mer revir än en katt. Fan ta den som gnäller på en hund.
Är det så förbannat svårt att lägga lock på sandlådan, ha vattenspridare på gräsmattan om nu katten vill dit, samt att se till att grannskapets katter som säkerligen skulle vilja ha en som kompis - de är trevliga djur - håller sej från den rena tvätten?
Det är liksom inga problem!
Jag har bott mestadels på landet men även i lägenhet och aldrig haft några problem med katt. Och där jag bodde i lägenhet fanns det katter överallt. (Att jag sen personligen inte ville ha katt förrän jag återutflyttade ut på landet är mitt bekymmer och åsikt)
Det bekymmer som fanns när jag bodde i lgh var katthatarna.
Men det finns ingen anledning att vara katthatare.
Tänk på vad katten gör för din medmänniska innan du dömer katten!!!!!!!

Men snälla. En katt är ju en katt. Att det sedan finns puckon som har sommarkatter och så vidare, detta kan jag totalt hålla med om, men att de flesta som håller katt älskar sin lilla Misse även om han inte har stamtavla.
Men katter fungerar på ett annat sätt än vad hundar gör.
Katter knallar omkring ute och kollar av sitt revir, stör knappt någon och går hem sen.
Många äldre har katt, för att de inte kan ha hund av ålder och liknande, men katten ger dem så mycket tillbaka.
Skall inte vi som medmänniskor vara lite behjälpliga till dessa individer genom att skydda oss själva genom humana metoder om nu kattstackaren stör oss?
En katt är väl för bövelen det minst problematiska djuret vi håller?
Hundar skäller, bajsar hur som helst (och det är fan inga små högar) skrämmer folk och pissar mer revir än en katt. Fan ta den som gnäller på en hund.
Är det så förbannat svårt att lägga lock på sandlådan, ha vattenspridare på gräsmattan om nu katten vill dit, samt att se till att grannskapets katter som säkerligen skulle vilja ha en som kompis - de är trevliga djur - håller sej från den rena tvätten?
Det är liksom inga problem!
Jag har bott mestadels på landet men även i lägenhet och aldrig haft några problem med katt. Och där jag bodde i lägenhet fanns det katter överallt. (Att jag sen personligen inte ville ha katt förrän jag återutflyttade ut på landet är mitt bekymmer och åsikt)
Det bekymmer som fanns när jag bodde i lgh var katthatarna.
Men det finns ingen anledning att vara katthatare.
Tänk på vad katten gör för din medmänniska innan du dömer katten!!!!!!!

Tänk om detta stämde ihop med verkligheten, vad skönt det vore.
Nu gör det tyvärr inte det, det är jättevanligt med katter som stör och förstör för människor som inte vill eller kan ha dom så nära.
Det finns anledningar till att fler och fler hyresvärdar väljer att sätta utekattsförbud i sina områden och det beror knappast på att en eller två per år blir störda av katten.
Hur ska dessa göra med sina rabatter? Lägga locka på dom också? Hur ska dom göra med sina gräsmattor som varje vår måste plockas ren från kattskitkorvar som katten grävt ner i snön som som dyker upp i tö? Tror du dom tycker det är roligt att behöva mocka rent sin gräsmatta? Eller tycker om när det stinker kattskit i nått rum för att katten bajsat i rabatten utanför fönstret? Tror du dom föräldrar med allergiska småbarn tycker det är roligt att vara tvungna att ha sina dörrar och fönster stängda på somrarna för att inte andra skatter ska hoppa in i deras hus och sova gott i deras sängar? Tror du mina föräldrar tyckte det var jätteskoj när deras grannkatt gick in och åt upp deras katt mat (dyrt dietfoder) och sket på deras mattor och i deras säng?

Tror du verkligen att katten stör så lite som du skriver så är du inte speciellt välunderrättad kan jag säga.

Men nej, jag tycker inte att andra ska behöva stå ut med vad som helst och kanske tvingas flytta för att några människor mår bra av att ha katt. Jag mår jättebra av att ha katt, dom bor inne och går endast ut i koppel. Jag tror att alla som mår bra av att ha katt kan ha dom på samma premisser som majoriteten av oss raskattägare har, dvs vi kan njuta av våra djur utan att andra behöver lida.

Nu gör det tyvärr inte det, det är jättevanligt med katter som stör och förstör för människor som inte vill eller kan ha dom så nära.
Det finns anledningar till att fler och fler hyresvärdar väljer att sätta utekattsförbud i sina områden och det beror knappast på att en eller två per år blir störda av katten.
Hur ska dessa göra med sina rabatter? Lägga locka på dom också? Hur ska dom göra med sina gräsmattor som varje vår måste plockas ren från kattskitkorvar som katten grävt ner i snön som som dyker upp i tö? Tror du dom tycker det är roligt att behöva mocka rent sin gräsmatta? Eller tycker om när det stinker kattskit i nått rum för att katten bajsat i rabatten utanför fönstret? Tror du dom föräldrar med allergiska småbarn tycker det är roligt att vara tvungna att ha sina dörrar och fönster stängda på somrarna för att inte andra skatter ska hoppa in i deras hus och sova gott i deras sängar? Tror du mina föräldrar tyckte det var jätteskoj när deras grannkatt gick in och åt upp deras katt mat (dyrt dietfoder) och sket på deras mattor och i deras säng?

Tror du verkligen att katten stör så lite som du skriver så är du inte speciellt välunderrättad kan jag säga.

Men nej, jag tycker inte att andra ska behöva stå ut med vad som helst och kanske tvingas flytta för att några människor mår bra av att ha katt. Jag mår jättebra av att ha katt, dom bor inne och går endast ut i koppel. Jag tror att alla som mår bra av att ha katt kan ha dom på samma premisser som majoriteten av oss raskattägare har, dvs vi kan njuta av våra djur utan att andra behöver lida.

Jag tar ditt inlägg på största allvar, Miss Fideli, tro inget annat, men egentligen det enda jag opponerar mej emot är "vi raskattsägare"....
HÄNSYN och RESPEKT är ledorden i hela husdjursdebatten i tätbefolkade områden. (Så som jag bor så får folk fanimej ta att jag har en katt som är så sällskapssjuk att det är pinsamt....Det är bara bra om de jagar hem honom om han knallar dit och gapar.)

Det må hända att jag inte är "välunderrättad" som du skriver, men jag har mycket svårt att se att en katt kan vara till mer problem än vad alla dessa onödiga hundar (jag är själv hundägare. Till två. Kan tycka att hundar är vansinnigt onödiga djur i alla fall i vissa fall.) kan vara i ett bostadsområde.

Att katt är ett glädjeämne för både dej, mej och massor av människor med oss är en självklarhet, men hur uppfostrar man en katt? En katt är ju en katt?

Vad jag egentligen menar med mitt inlägg är inte att folk skall acceptera att det kommer in katter och sover i deras sängar och skiter på deras mattor (det finns nätfönster, fungerar dessutom bra mot flugor.;)) eller i deras rabatter så att det stinker helvete utanför fönstret. (När jag bodde på bv i Orminge av alla ställen, hällde vi ut lite ättika runt kanten på rabatten nedanför balkongen. Bläh, sa katterna. Nackdelen var att igelkottarna flyttade ochså....:( Man fick fylla på ungefär en gång i månaden under tiden det var katttoalettssäsong. Kostade 30 spänn på en hel säsong.)

Vad jag, med min ringa erfarenhet och underrättelse, erfor var att hundhögarna var fan så många fler, och mer svårmockade när det var vårstädning än katternas. Men det var ju där jag bodde, jag skall inte generalisera alls.

Min erfarenhet är att katter ställer till så väldigt mycket mindre problem än vad hundarna (eller rättare sagt, deras ägare) gjorde.
Men det är synd.
Med små medel från både hund och kattägare, och medmänniskor till dessa, minimeras problemen så avsevärt så att fler människor kan njuta av sina hundar och katter (oavsett ras, jag älskar bondkatter jag.)

Våra djur ger oss så mycket.

Sen skall jag sticka ut hakan ordentligt och säga följande: katter hör inte hemma i lägenhet alls enligt min mening. Jag led helvetets alla kval när jag bodde i lgh och inte hade katt. Det första jag gjorde när jag flyttade till hus var att öppna mitt hem för katt. (Att det sedan blev terrorkatten Obstinat-Larsson var en annan femma! ;))

Senast ändrad av en moderator:

:bow::bow:

Jag har ju också katt här på landet, men om jag tex haft det tidigare i bostadsområdet, och någon kom och sa att din katt bajsar/förföljer osv osv i vårt hus, så skulle jag faktiskt sett det som MITT ansvar att göra något åt det.

(Så som jag bor så får folk fanimej ta att jag har en katt som är så sällskapssjuk att det är pinsamt....Det är bara bra om de jagar hem honom om han knallar dit och gapar.)

Det må hända att jag inte är "välunderrättad" som du skriver, men jag har mycket svårt att se att en katt kan vara till mer problem än vad alla dessa onödiga hundar (jag är själv hundägare. Till två. Kan tycka att hundar är vansinnigt onödiga djur i alla fall i vissa fall.) kan vara i ett bostadsområde.

Att katt är ett glädjeämne för både dej, mej och massor av människor med oss är en självklarhet, men hur uppfostrar man en katt? En katt är ju en katt?

(det finns nätfönster, fungerar dessutom bra mot flugor.;))
Du borde nog inte ha hund med tanke på hur mycket du klagar på dem.
Denna tråd handlar inte ens om hundar, vad tusan spelar det för roll om du anser att hundar är värre?

Och andra människor ska INTE behöva tåla att ha en katt efter dem in i huset, det är enbart ditt ansvar!
En katt är en katt ja, men det är varje ägarens ansvar att se till att det inte blir så som MissFideli skriver ovan.

Man ska inte behöva sätta upp nätfönster och grejer! Man kanske har en hund som man vill ha ut i trädgården när den behagar.

Jag tar ditt inlägg på största allvar, Miss Fideli, tro inget annat, men egentligen det enda jag opponerar mej emot är "vi raskattsägare"....
HÄNSYN och RESPEKT är ledorden i hela husdjursdebatten i tätbefolkade områden. (Så som jag bor så får folk fanimej ta att jag har en katt som är så sällskapssjuk att det är pinsamt....Det är bara bra om de jagar hem honom om han knallar dit och gapar.)

Orkar verkligen inte svara och babbla om allt i ditt inlägg, men hallå!?!

"vi raskattägare" vad handlar det om??
Att vi är överbeskyddande och vårdar våra djur?
Jag hänger inte med riktigt, jag var nämligen precis lika rädd om mina bonnkatter som jag är om mina raskatter!
Och mina bonnisar fick INTE gå ut när jag bodde inne i stan!
NU, får inte mina raskatter gå ut, trots att jag bor på landet pga alla sjukdommar, de är fertila och att jag inte bor tillräckligt avsides så de kan störa mina grannar! Vilket jag gör av stor hänsyn till dem!

:bow::bow:

Du borde nog inte ha hund med tanke på hur mycket du klagar på dem.
Denna tråd handlar inte ens om hundar, vad tusan spelar det för roll om du anser att hundar är värre?

Och andra människor ska INTE behöva tåla att ha en katt efter dem in i huset, det är enbart ditt ansvar!
En katt är en katt ja, men det är varje ägarens ansvar att se till att det inte blir så som MissFideli skriver ovan.

Man ska inte behöva sätta upp nätfönster och grejer! Man kanske har en hund som man vill ha ut i trädgården när den behagar.

Nej, jag kanske inte ska ha hund jag som är en sådan hemsk människa att jag tycker att var och en skall få ha sina husdjur om mna behandlar sina grannar med respekt. Ta hund av mej du! (Dessutom klagar jag sällan på hund utan på hundägare..... Har man varit paniskt skiträdd i nästan trettio år, kanske man har mandat att ha en åsikt. Men jag gör inte som du och säger att de inte skall ha hund.)
Visst skall var och en ta sitt ansvar om katt, hund, råtta eller krokodil, men det jag säger är att det finns mycket enkla medelför att minska det så kallade obehaget.

Jag gjorde ett inlägg i debatten, jag gjorde inga personangrepp om att jag skulle ta kattstackaren ifrån dej eller hur?

Orkar verkligen inte svara och babbla om allt i ditt inlägg, men hallå!?!

"vi raskattägare" vad handlar det om??
Att vi är överbeskyddande och vårdar våra djur?
Jag hänger inte med riktigt, jag var nämligen precis lika rädd om mina bonnkatter som jag är om mina raskatter!
Och mina bonnisar fick INTE gå ut när jag bodde inne i stan!
NU, får inte mina raskatter gå ut, trots att jag bor på landet pga alla sjukdommar, de är fertila och att jag inte bor tillräckligt avsides så de kan störa mina grannar! Vilket jag gör av stor hänsyn till dem!

Jag börjar ärligt talat undra om du ens har katt så som du pratar......
"Inte gå ut", "sjukdomar", "fertila", "störa grannar".....
Även om du ser det som ett påhopp ser jag det som att dina katter kanske skulle få det bättre om de fick gå ut.
Jag tvivlar inte en sekund på att du älskar dina katter lika mycket som jag älskar min, men ditt resonemang ger mej rysningar......

Min gamla randiga bondkatt är minst lika mycket värd som dina raskatter.
Vet du varför? De är KATTER!

Dessutom står jag fast vid vad jag sade i ett tidigare inlägg. Bor man "i stan" ska man inte ha katt. Katter vill GÅ UT och i stan finns det bilar.

JBor man "i stan" ska man inte ha katt. Katter vill GÅ UT och i stan finns det bilar.

Håller med, tyvärr finns det bilar på landet också. Tex tidningsbudet som kör som en jämrans blådåre och har klippt minst 3-4 katter här på de ca 15 år vi bott på samma ställe.

Sedan har man ju vanlig trafik också.

Men jag tror också att katter mår bäst MENTALT av att få gå ut lösa. Jag har träffat mycket katter och de med störda beteenden har alltid varit innekatter. ( Men inte ALLA innekatter jag träffat har varit störda...)Däremot utsätts katter som får vara ute för fler faror, eftersom de inte lever i en skyddad verkstad.

Trafik, sjukdomar, slagsmål med artfränder, predatorer som ger sig på katterna etc etc.

Det är reella risker som man som kattägare måste ta ställning till.

MEN även inomhus finns saker som katter kan skadas av! Min brors lägenhetskatt hoppade tex ned från ett högt katt-träd och slog knäskålen bak ur led. Hans Leo är troligen en av landets mest påprickenskötta katter, men ändå skadade han sig.

Men en katt som sköts väl, dvs är kastrerad, får bra mat och vaccinationer, avmaskas etc kan mycket väl leva ett riktigt långt och lyckligt liv. Även om den får gå utomhus på egen hand.

Min mor hade tex en katt som bodde i stallet hela livet och som blev 16 år. Trots att stora vägen gick bara ett par meter utanför byggnaderna.

Mitt val är att katter får gå ut. Men jag bor alltså på landet på en gård. Men vi har grannar mycket nära, närmaste grannens boningshus ligger ca 5 meter från vårt boningshus. Däremot har vi en dialog med våra grannar om diverse och god grannsämja.

/KT

Senast ändrad:

Jag kan inte annat än att hålla fullkomligt med ditt inlägg.

Mina föräldrars förra katt blev 22+ (vi vet inte riktigt) och var utekatt hela sitt liv (eller in-och ut-katt....;))

Vi har lodjur här (bannade kattskrälle att käka upp mina hönor....) men huskatterna har hon aldrig varit på. Tror inte att det finns många av våra nativa predatorer som äter katt till vardags. Har inte upplevt det som ett problem själv, men det finns naturligtvis fluktationer.

Jag har ochså upplevt att de katter som har beteendeproblem är mycket väl skötta "innekatter", men även där finns det naturligtvis undantag, eller om det är så att du och jag har träffat undantagen..... Alla som har katt älskar FÖRHOPPNINGSVIS sin katt och gör allt för att den skall må bra....

Min åsikt precis som din är att katter mår mentalt bäst av att kunna gå ut och känna gräs under tassarna, hävda lite revir och få vara just katt.
Kan man inte som vi bo på gård ute i spenaten, kanske man skall tänka om om man skall ha katt i "stan".
Ärligt talat. Är inte diskussionen lite banal? Vad gör katten för skada jämförelsevis med till exempel en hund som kommer lös i låt oss säga en förort.... Jag har svårt att se att katten är värre problem än mygg, så skjut mej.
Sen skulle jag aldrig hålla katt under de omständigheterna, men var gärna artig mot de katter som höll hov på min förortsgård.

//Red som i skrivande stund har svårt att skriva på grund av den sällskapliga katten som prompt skall knalla omkring på tangentbordet.....:love:

Skall även tillägga i all rättvisas mening;
När jag var på kortsemester för två år sedan och min katt (jag hade två då, men katten Gäsper dog tyvärr av ålder för ett år sedan) kom inte hem när jag kom hem efter två dygn.... Dagen efter jag kom hem kom han släpandes upp för backen och verkade förlamad i bakdelen..... han drog sej på framtassarna upp för backen och in i huset.
I vild panik ringde jag naturligtvis veterinären som rådde mej att komma följande morgon. När jag väl hade jagat reda på kattburen tidig morgonkvist och fått ordning på ungar och hundar och grejer för att kunna ta katten till vet, började han gå....
I telefonledes samråd med vet, kom vi överens om att jag skulle avvakta ett litet tag och kolla hur katten gjorde framsteg, och på eftermiddagen gick han som folk. Svansen hängde som en ledsen lian, men katten gick....
Dagen efter kom svansaktionen igång ochså......
Jag är övertygad om att Larssonkatt hade blivit påkörd, och hävdar detta fortfarande. Min värsta mardröm.
Jag släpade iväg kattstackaren till veterinären tre dagar efter det jag hade kommit hem i alla fall, (om inte annat än för den årliga vaccinationen) och hon hittade inga fel på honom alls, annat än att han var mycket öm över höften.
Jag hade en JÄVLA tur, för att inte tala om att katten hade tur......

Detta var mer än två år sedan och jag har inte märkt någonting mer av hans trauma.

Men katten går inte längre över vägen. Jag tackar min lyckliga stjärna och alla änglar som finns.....
Bilar är inte kompatibla med revirhävdande katter.....

Även om du ser det som ett påhopp ser jag det som att dina katter kanske skulle få det bättre om de fick gå ut.
Jag tvivlar inte en sekund på att du älskar dina katter lika mycket som jag älskar min, men ditt resonemang ger mej rysningar......

Dessutom står jag fast vid vad jag sade i ett tidigare inlägg. Bor man "i stan" ska man inte ha katt. Katter vill GÅ UT och i stan finns det bilar.

Jag körde ihjäl en katt i på landet.... Med buss, förvisso, men jag möter bilar varje dag när jag kör på landet. Nu har jag förvisso bara varit några kortisar i Roslagen, men senast i januari och då mötte vi bilar även där ute på landet... Underligt, underligt, bilar finns ju bara i stan?

44 katter om dan lite drygt beräknas dö i trafiken. Och jag lovar dig att det inte handlar om 44 st i stadstrafiken.

Jag har haft en utekatt, aldrig mer. Hon blev troligen förgiftad av nått, njurarna lade av väldigt hastigt. Jag kan få dom flesta av mina katter att må bra även inne, att du inte klarar det beror snarare på dig än på alla andras katter.

Senast ändrad:

Att dumförklara personer med egna åsikter än dig, säger mer om dig än andra.
Klarar man inte av personer som har andra åsikter utan att bli otrevlig och fördumma dom, så tycker jag att man inte ska ge sig in i några diskussioner.
Men du är väl inte så gammal misstänker jag.

Men det är okej att dumförklara åt andra hållet? RedForDanger påstår att mina katter inte mår bra utan att ens ha sett dom? Indirekt alltså att jag inte tar hand om mina katter på lika bra sätt som RFD och därför är en sämre kattägare.

Lika fascinerande varje gång jag får reda på av en person som inte vet nått om mig eller mina katter, men ändå kan säga bergsäkert att mina katter mår dåligt. Det är kanske ingen idiotförklaring, kanske mer en lite för kaxig höjning av sig själv till katternas gud som kan mer än folk som haft katt längre än RFD levt.

Jo, jag har katt, jäkligt fina katter dessutom!:cool:
Och jag tar hand om dom så gott jag kan för att de och omgivningen ska må bra!
Jag börjar ärligt talat tro att du inte kan något om katter alls. :grin:
Mitt resonemang?
Att jag vill mina djur det bästa?
Är det bättre att jag släpper ut mina fertila katter vid för våg och de får para sig hej vilt med allt och alla? Få smittor som överförs sexuellt?
Bli överkörda av mjölkbilen när den kör förbi?
Eller varför inte grannpojkarna som kör snabbt förbi med sina volvos?
VART har jag skrivit något annat?????
SJÄLVKLART är de lika mycket värda, därför ska man vårda sina huskatter lika väl som vilken raskatt som helst!

JO, man kan bannimej ha katt i stan också, men som innekatt!
Alla katter VILL gå ut, det vill hundar och ungar med, men inte fasiken släpper man ut dem vind för våg, varken i stan eller på landet!
Hujedamig vad du behöver kliva ur din lilla glasbubbla!

Men det är okej att dumförklara åt andra hållet? RedForDanger påstår att mina katter inte mår bra utan att ens ha sett dom? Indirekt alltså att jag inte tar hand om mina katter på lika bra sätt som RFD och därför är en sämre kattägare.

Lika fascinerande varje gång jag får reda på av en person som inte vet nått om mig eller mina katter, men ändå kan säga bergsäkert att mina katter mår dåligt. Det är kanske ingen idiotförklaring, kanske mer en lite för kaxig höjning av sig själv till katternas gud som kan mer än folk som haft katt längre än RFD levt.

Ehh, nu var ju inte mitt inlägg om att dumförklara folk riktat mot dig,
utan en person som påstod att jag inte kan någonting om katter,
och dessutom använde jag inte heller det jag har innanför pannbenet.

Senast ändrad:

Har aldrig sagt att dina katter mår dåligt. Har haft katt hela mitt liv. Förlåt att jag inte är lika uråldrig.....
Har kört buss och bil i mer än femton år. Aldrig kört på en katt. En skata en gång.

I och med att du går i så hårt angrepp, kan det tyckas att du har lite taskigt samvete för hur du håller djur?
Jag är medveten om trafikfaran.

Liknande trådar

Övr. Katt En i stallet hörde idag en kattunge jama o klättra inne i en vägg i ett gammalt förrådd vid stallet. Vi letade efter hål eller...
Svar
5
· Visningar
1 673
Senast: CeciliaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama