F

fin

Jag har hört från en som bor här i närheten att de har lagt ut kattgift på sin gräsmatta eftersom den används som kattoalett. Jag är oerhört uppröd över detta. Jag ringde upp karln i fråga och påtalade att gift mot katter är djurplågeri och att det sannolikt finns bättre metoder för att bli av med en katt.

Har ni hört talas om kattgift? Finns det specifikt gift för katt som katter äter och dör? Karln visste inte vad giftet hette eller hur det fungerar på katten.

Jag har två katter som skiter inne dagligen och kissar dessutom inne. De är inomhus nattetid samt när vi inte är hemma. De går inte särskilt långt och de kommer när jag ropar på dem. Nu vågar jag i a f inte släppa ut dem.

Jag är nu på väg att ringa djurskyddet för att se vad de har att säga om saken.

Kände att jag ville vädra ilskan lite.

Sv: Kattgift?

Vädra på din ilska du.
Säger som jag sa till dig på MSN, hur F-n vet han att det är katter som skiter på gräsmatten.
En igelkott tex gör JÄTTEHÖGAR när dom skiter.
Våra katter går på VÅR gräsmatta och jag har ALDRIG sett en enda skithög efter dom.

Jag ringde djurskyddet och fick det svar jag ville ha. Det är olagligt att sprida gift och det kan medföra upp till två års fängelse. Jag ringde upp karln i fråga och meddelade detta. Han gick till djuraffären och köpte nåt kattmedel istället. Klokt! Annars hade jag ring djurskyddet igen om meddelat namn på människan. Hoppas nu inte att han sprider ut nåt gift ändå :(

Vad bra att du tog tag i det!!!

Undrans var det var för gift han la ut, katter är ju finsmakare, tror det är svårt att få dem att äta gift om det inte är extra gott.

En del ser katter som ohyra....jag har en sådan granne.
Han skällde till och med ut oss för att hunden hade jagat-fällt-ätit upp en älg. När sambon vill se resterna så sa han, eller skrek han
- DEt fattar du väl att det inte finns någa rester, han har ju ÄTIT upp älgen sa jag ju....

:eek:

ja jag vet inte vad det var han fick tag i. Men endel blandar väl ut råttgift med kattmat eller nåt. Det är inte våra katter han vill åt iaf då hade han nog inte ringt och varnat oss.

Det finns en specifik katt som är ute jämt och ständigt. Ska försöka få tag i katten och se om den är märkt. Katter som är ute mkt och inte får så mkt mat hemma kanske är mindre kräsna när det gäller maten. Jag vet inte.

Det finns inget specifikt kattgift, men både råttgift och musgift funkar bra att döda katter med. :( Ingen smärtfri död att förgiftas med råttgift direkt.

Glykol används också av vissa vidriga individer för att ta död på katter. I en mindre ort inte långt ifrån mig har flera katter dött av glykolförgiftning, alldeles för många katter för att de ska ha kunnat få i sig det av misstag. :( Glykol smakar sött och gott och katter slickar gärna i sig det, och så lite som en tesked är dödlig dos för en vuxen katt.

Nu vet iaf karln i fråga att det är olagligt och att han garanterat kommer att bli anmäld om vi hittar döda djur här i närheten. Hoppas han har mer tur i tänkandet i fortsättningen.

Om en katt äter det så kan ju lika gärna en hund, igelkott eller vilket djur som helst äta det o dö av det...hoppas inga små barn leker där! Han är väl skyldig till brott även om ingen dött..ännu..??

Nej han är inte skyldig till brott eftersom jag lyckade avstyra det hela. Jag berättade helt enkelt för honom att straffet är upp till 2 års fängelse för den typen av brott.

Men visst är det så att andra djur också skulle kunnat bli förgiftade. Att han ens tänkte tanken. Ofattbart!

Vilken vidrig dubbelmoral som ni har här angående kattgift.Vad har en katt för mer värde än vad en stackars råtta eller mus har? Kan ni acceptera plågsamt och vidrigt råttgift till råttor och möss,så kan grannen likaväl lägga ut kattgift till katter.Och kom inte och säg att råttor och möss är skadedjur,precis som om dessa stackare inte skulle lida på grund av denna stämpel.Så kallade skadedjur har minst lika stor rätt att slippa plågsamt råttgift, som att katter skall slippa kattgift.Är det okej att mörda råttor och möss,så skall det vara lika okej att döda katter.Kattgiftet skall isåfall vara minst lika plågsamt som råttgiftet.
Jag vill inte att man skall plåga några djur alls,men denna otroliga stolliga dubbelmoral som finns i denna delen av världen är rent ut sagt befängd.
Det är helt tilllåtet att plåga råttor och möss med gifter och andra vidrigheter,medan katter och hundar hyllas som avgudar.
I andra delar av världen säljer man kattgift för att avliva katter och man äter hundar,men stolliga västerlänningar protesterar högljutt som vanligt när detta sker.Och västerlänningar kräver,förväntar sig och kämpar för att alla andra skall följa västerlandets pipa.
Samtidigt förgiftas råttor och möss,och grisar,svin och kycklingar slaktas,och det tycker västerlänningen är helt okej.Råttor och möss används dessutom cyniskt nog som ormföda och övrig rovdjursföda och plågas i diverse avskyvärda djurförsök,och katter och hundar leker med värnlösa råttdjur och plågar dom till döds mm,utan att ens någon reagerar.Hur tror ni att indier och andra hinduer reagerar på vårt befängnda system där värnlösa råttdjur grisdjur och fjäderfän plågas till döds på alla tänkbara grymma sätt.Dom tycker det är vidrigt och avskyvärt! Råttor och möss är dessutom heliga i Indien.
Fy fan för den västerländska kulturen och den såkallade moralen här.Folk i den här delen av världen,och inte minst i Sverige talar med klyven tunga.Dessutom så har folk en otroligt korkad och cynisk dubbelmoral här.

Senast ändrad av en moderator:

Jag hållar faktiskt med.

Jag önskar INGET djur en plågsam död, trots att den kanske gnager i vårt hus.

Jag förstår faktiskt vissa som förgiftar katter, även om jag tycker är fel.
Man ska INTE behöva ha främmande katter bajsandes och pissandes i sin egen tärdgård/rabatt/utemöbler.
Problemet är att kattägarna inte bryr sig ett skit om vad deras katter gör ute.

Men eh, det är väl inte en enda i den här i tråden som har sagt någonting om att katter är mer värda än alla andra djur eller att det är okej att plåga vissa djur till döds etc. etc.?

Vilken vidrig dubbelmoral som ni har här angående kattgift.Vad har en katt för mer värde än vad en stackars råtta eller mus har? Kan ni acceptera plågsamt och vidrigt råttgift till råttor och möss,så kan grannen likaväl lägga ut kattgift till katter.Och kom inte och säg att råttor och möss är skadedjur,precis som om dessa stackare inte skulle lida på grund av denna stämpel.Så kallade skadedjur har minst lika stor rätt att slippa plågsamt råttgift, som att katter skall slippa kattgift.Är det okej att mörda råttor och möss,så skall det vara lika okej att döda katter.Kattgiftet skall isåfall vara minst lika plågsamt som råttgiftet.
Jag vill inte att man skall plåga några djur alls,men denna otroliga stolliga dubbelmoral som finns i denna delen av världen är rent ut sagt befängd.
Det är helt tilllåtet att plåga råttor och möss med gifter och andra vidrigheter,medan katter och hundar hyllas som avgudar.
I andra delar av världen säljer man kattgift för att avliva katter och man äter hundar,men stolliga västerlänningar protesterar högljutt som vanligt när detta sker.Och västerlänningar kräver,förväntar sig och kämpar för att alla andra skall följa västerlandets pipa.
Samtidigt förgiftas råttor och möss,och grisar,svin och kycklingar slaktas,och det tycker västerlänningen är helt okej.Råttor och möss används dessutom cyniskt nog som ormföda och övrig rovdjursföda och plågas i diverse avskyvärda djurförsök,och katter och hundar leker med värnlösa råttdjur och plågar dom till döds mm,utan att ens någon reagerar.Hur tror ni att indier och andra hinduer reagerar på vårt befängnda system där värnlösa råttdjur grisdjur och fjäderfän plågas till döds på alla tänkbara grymma sätt.Dom tycker det är vidrigt och avskyvärt! Råttor och möss är dessutom heliga i Indien.
Fy fan för den västerländska kulturen och den såkallade moralen här.Folk i den här delen av världen,och inte minst i Sverige talar med klyven tunga.Dessutom så har folk en otroligt korkad och cynisk dubbelmoral här.

Till naturen sett, vilken uppgift har råttdjuren?
Det vill jag gärna veta.
Glömde fråga, hur många djur kan du räkna upp som tar sig in i hus och käkar på inredning inklusive kan börja käka på ditt ben om andan faller på?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt En i stallet hörde idag en kattunge jama o klättra inne i en vägg i ett gammalt förrådd vid stallet. Vi letade efter hål eller...
Svar
5
· Visningar
1 673
Senast: CeciliaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama