Sv: Kattfoder
Mina får kattarina kalaskyckling. Hur tycker ni att det verkar?
Har 30% protein och 10% fett, inga färgämnen eller konsgjorda smakämnen.
Båda katterna är i fint hull och har glansig päls. De är både inne och utekatter, äter alltså en och annan mus ute kan jag tänka mig, åtminstone de ena.
Saxar:
ANDVÄNDNING:
Kattarina Kalaskyckling är ett torrt, extruderat helfoder för katter. Serveras torrt tillsammans med friskt vatten. En vuxen katt äter 50-100 gram per dag beroende på storlek och aktivitet. 1 dl Kattarina Kalaskyckling väger ca 40 gram.
INNEHÅLL:
Vetemjöl, majsmjöl, köttgrevmjöl, kycklingköttmjöl (minst 4 %), fiskmjöl, animaliskt fett, majsgluten, kycklingbuljong, mineraler, melassjäst, metionin.
BERIKNINGSMEDEL
tillsatt mängd per kg:
Vitamin A 7200 IE, vitamin D3 900 IE, vitamin E 45 mg (alfatokoferol), koppar 1,8 mg (kopparsulfat). Energitäta råvaror skyddas av EU-godkända antioxidanter (BHA och propylgallat). Kattarina Kalaskyckling innehåller alla de vitaminer och mineraler din katt behöver.
NÄRINGSVÄRDE:
Protein 30 % (varav taurin 0,1 %), fett 10 %, kolhydrater (NFE) 41,2 %, växttråd 2 %, mineraler (aska) 6,8 % (varav kalcium 1 %, fosfor 0,9 %, magnesium 0,1 %), vatten 10 %. Omsättbar energi 1400 kJ/100g.
Kattarina Kalaskyckling innehåller inga konstgjorda smakämnen eller färgämnen.