Katter som nyser

S

simpe

Jag har en Siames och en Oriental som får gå ut på gården när jag är hemma, båda är vaccinerade. Förra veckan började Siamesen att nysa och är lite snuvig, han är även hes och i går började även min Oriental nysa. Nu undrar jag om någon vet om katter kan få "vanlig" förkylning? De verkar inte ha feber, de är aktiva och både äter och dricker. Jag har inte sett detta tidigare hos någon katt.

Sv: Katter som nyser

Har pratat med Vet och det var visst ingen fara :smirk:

Polarens kisse hade så där för två veckor sen. Han nös o snorade lite under ett par dagar, men sen gick det över. Enligt veterinären var det vanlig förkylning. Hon skulle hålla honom inne från balkongen tills han var frisk bara. Så länge inte allmäntillståndet förändrades var det ingen fara.

Min gamla Birma har lätt för att bli förkyld på vintern.. Då brukar man höra hur det nyser under den stora, varma filten.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
530
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama