Vad jag har förstått så är grädde/mjölk inte bra för katter då de är laktosintoleranta. Hur är det med låglaktosgrädde? Funkar det, eller är det bara "mindre dåligt"? Vår katt har alltså fått en pytteskvätt mellangrädde regelbundet som "godis" (absolut inte som ersättning för vatten) och har inte verkat må dåligt. Men när jag lärde mig att det inte var bra (som jag visserligen borde kollat upp innan, men men) blev det självklart slut på det. Men som sagt, låglaktos - kan man ge det istället?
Ska tillägga att det inte handlar om att proppa i katten grädde till varje pris, utan eftersom han tycker det är så gott så hade det varit trevligt att hitta en sort som han kan fortsätta att få lite av ibland, men som han inte riskerar att må dåligt av. Finns det inte så får han nöja sig med vanligt kattgodis.
Ska tillägga att det inte handlar om att proppa i katten grädde till varje pris, utan eftersom han tycker det är så gott så hade det varit trevligt att hitta en sort som han kan fortsätta att få lite av ibland, men som han inte riskerar att må dåligt av. Finns det inte så får han nöja sig med vanligt kattgodis.