Katter och fläskkött

Sv: Katter och fläskkött

Tack för dina tips. Kycklinginälvor brukar finnas i saluhallar, det är inte så svårt att få tag i.

---

Länkar till inköpsställen är inte tillåtna på forumen, det räknas som reklam. Därför tog jag bort dem i ditt inlägg.

mandalaki/moderator

Det finns tyvärr inte så gott om saluhallar här på vischan ;-)

Nej, det förstår jag ;). Fast jag tänkte för min egen del. Jag var i saluhallar när jag letade efter grishjärta och där fanns en del kycklinginälvor.

När jag till slut hittade grishjärta var det i vanliga butiker. Vilket är fascinerande, för vem i hela världen vill ha grishjärta utom vi som gör kattmat? :crazy:

Möss och råttor som är avlivade och frysta kan man köpa i de flesta zooaffärer! :devil:

Då slipper man blanda ihop konstiga recept och grejor.

Fast det är klart finns det näringsanalyser på möss?

Yum Yum, säger katten! :d :d :d

En råtta om dagen håller veterinären borta!

/KT

Senast ändrad:

Jag skulle gärna ge mus- och kaninungar om jag visste att de var "schysst uppfödda". Finns det kravmärkning på möss? :idea:

Än så länge duger kycklingnackar utmärkt som "bytesdjur" åt mina små blodtörstiga gremlins, men lyckan i att få knapra och slita sönder ett bytesdjur går inte att ta miste på...

Finns det? Det låter faktiskt rätt spännande :D. Bara man tar rätt i frysen när man ska mikra sin egen mat sen ;)

KungTulle skrev:
Möss och råttor som är avlivade och frysta kan man köpa i de flesta zooaffärer! :devil:
Då slipper man blanda ihop konstiga recept och grejor.
Fast det är klart finns det näringsanalyser på möss?
Yum Yum, säger katten! :d :d :d
En råtta om dagen håller veterinären borta!
/KT

Möss är nog den mest kompletta mat man kan ge en katt ur näringssynpunkt!

Sassy skrev:
Jag skulle gärna ge mus- och kaninungar om jag visste att de var "schysst uppfödda". Finns det kravmärkning på möss? :idea:

Men....voila! Ny affärsidé ju :bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: 95johsv
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
944
Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 755
Senast: Tonto
·
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama