Katten vinglig efter förlossning - varför??

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare kessy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 184
K

kessy

Har en ung katthona som just fått ungar. Vid ett par tillfällen efter hon fick dom har vi sett en rörelsestörning på henne, hon vinglar sidledes och cirklar runt, bakbenen verkar inte hänga med. Vad kan detta bero på?? Hon rör sig helt normalt dessemellan, äter o dricker, osv. Kan något ha hänt vid förlossningen?? :confused:

Sv: Katten vinglig efter förlossning - varför??

Har ingen större vana av katter när det gäller förlossningar men när dessa syptom upstår efter förlossning hos hund och ko brukar det röra sig om sträckningar/fläkningar om ungen är stor vid födslen. En annan orsak kan vara kalkbrist vilket kollas upp hos veterinär och motverkas av kalciumlösning.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Asko
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 625
Senast: super
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 440
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Har en katthona här hemma som är dräktig. Hon är tre år och ska få en kull för första gången nu. För två veckor sedan tog vi henne till...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: copernica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka