Katten vill inte flytta

_Viva_

Trådstartare
I slutet av sommaren flyttade vi och katterna till ett nytt ställe ca 10 min promenad från vårt gamla.
För att kissarna skulle lära sig vart hemma var så fick de bo inne i ett par veckor innan vi släppte ut dem. Båda kom in igen på kvällen efter att ha utforskat gården och så fortsatte det några dagar till 1½ åringen plötsligt inte kom in en kväll.
Dagen efter hämtade vi henne där vi bott förut. Hon fick vara inne några dagar men så fort hon gick ut försvann hon dit igen.
Dett upprepade sig några dagar.

Så lät vi henne stanna inne ytterligare ett par veckor och igår fick hon gå ut och nu har hon stuckit igen... :(

Hur i hela friden ska man lösa detta?
Låta bli att hämta henne och hoppas att hon kommer tillbaka själv?
Fortsätta hämta henne och hoppas att hon fattar vart hon hör hemma?
Eller ska man låsa in kattrackarn i huset för alltid? :devil:

Senast ändrad:
Sv: Katten vill inte flytta

Katter kan göra så. Hon vill bo i det andra huset och det finns nog inget ni kan göra för tillfället. När hon märker att hon inte får nån mat där så kanske hon kommer hem.

Sv: Katten vill inte flytta

Jag hade samma problem med min. Flyttade rakt över gården (bor i hyreshus) och det tod drygt 2 mån innan katten fattade. Eller hon förstod, men släppte inte jag in henne direkt så knatade hon över till gamla stället och våldsgästade grannarna.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
749
Senast: startpompe
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: DeCloe
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025