Katten skrämde bort räven!

P

Phocahontas

Fick igår kväll se något fantastiskt! En av mina katter satt på ett av kaninburarna och tvättade sig. Min kanin låg i gräset i buren och vilade. Då såg jag en räv som kom smygandes i skogen och tänkte skrämma bort honom, men när han närmar sig kaninburen så har katten sett honom sen länge och då jag går ut så står katten på buren, fräser och har rest ragg. Räven går lite närmare men då hoppar katten ner och anfaller räven. Räven sprang till skogs och han kommer nog inte tillbaka i första taget!

Visste inte att katten brydde sig så mycket om kaninen, för hade inte kaninen varit ute så tror jag att han skulle ha sprungit och gömt sig:D

Sv: Katten skrämde bort räven!

HAHAHA det va mig en tuff katt måste jag säga:rofl: men jag har ju som om jävulen själv bor i min katt... Skulle hon möta jävulen skulle hon antagligen bara stanna och kolla på han :rofl:

Sv: Katten skrämde bort räven!

Jag hörde talas om samma sak med dotterns katt.En rödlätt kastrerad hankatt som jagade iväg en räv som strök kring husen för några år sedan. Däremot är han god kompis med kaninerna. Han gömmer sig gärna i deras lilla bo och sover en stund och konstigt nog verkar kaninerna inte bry sig.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 195
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 752
Senast: Milosari
·
S
Övr. Katt Hade varit jätteskoj om ni som har rasthagar till era katter ville visa bilder och dela med er hur ni har gjort när ni byggde dem...
Svar
10
· Visningar
4 411
Senast: Skuggabaldur
·
Övr. Katt Sitter nu kattvakt i tre veckor åt min styvpappas katt. Har här hemma 4 st kisar redan, å de går ju som vanligt runt å fräser lite åt...
Svar
6
· Visningar
1 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka