katten kissar utanför

D

doggy

hej!
har ett litet probem.. min ena katt som är snart 10 månader som jag har fött upp sj var 100 % rumsren då jag hade han innan han fick sig ett hém då han var runt 13 veckor. ps. han var den duktigaste kissen av tre kissebebisar totalt och han var även min favorit. han har bott hos en familj med 6 barn och i ett väldigt stökigt hus viket jag tror är anledningen till att han inte längre är rumsren. jag fick tillbaka han för ca 2 månader sedan och då började han kissa i kattsängen och i hundens säng och även på en matta i hallen och även lådan men han skiljer sig från dom andra två katterna jag har, en katt skall eller brukar väl gräva i lådan när dom skall göra sina beov? i allafall vad jag alltid trott och vad alla andra katter jag haft gjort. pipen som han heter bara sätter sig ner och kissar utan att gräva varken efter eller innan det gör han bara då han bajsar.. jag har ju aldrig kunnat höra om han kraffsar någon annanstans viket har gjort det svårare att upptäcka han. nu har jag kört med att stänga in dom på toaletten då jag inte är hemma och kan kontrolera dom för då vet jag att han går på lådan efter att jag har tagit bort deras katt säng som stog där inne med.. känns väldigt grymt att stänga in dom det drabbar ju hans vänner med :( men det känns som att det är det är det ända hoppet för nu har han ju inget annat val och då kanske han lär sig. han har nyss blivit kastrerad oxå så kanske han ändrar sig för det oxå? katt kisset luktar ju inte lika starkt nu så det kanske blir svårare att upptäcka?? har oxå funderat på att plasera ut en till kattlåda i hemmet. vill värkligen att han skall bli 100% rumsren igen.. man kan ju inte ha en katt som kissar inne någon som håller med?? villl inte avliva han. är oxå jätte rädd att dom andra katterna skall ta efter om dom känner hans kiss lukt..

hjälp någon som har några bra tips eller som har varit med i en liknande situation??

Sv: katten kissar utanför

Han kan inte ha urinväginfektion el. dyl, könsmogen. Har de samma låda? En del katter är väldigt känslig. Jag har tre katter och den mellersta kissar gärna någon annanstans än i lådan. Nu vet jag att hon är sjuk men tycker ändå att hon skulle kunna gå till lådan. Hon har lymfkörtelförändringar (som så småningom leder till cancer). Hon kan ha många år kvar men förmodligen inte ett fullt kattliv.

Jag har försökt med två lådor, olika sand osv. Jag tror att hon inte bryr sig om var hon kissar. Oftst är hon ute men ibland blir det olyckor inne. Du får prova dig fram.

jag har funderat på urinvägsinfektion eller urinsten efersom han sitter väldigt länge och det kommer väldigt lite kiss :S

jo jag skall beställa tid på måndag. känner mej dum som inte har gjort det tidigare.

ja men så kan det vara...man känner sig alltid dum som inte beställt tid tidigre men det är inte alltid lätt att veta vad man skall göra!

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 406
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Fick hem en katt från katthem för lite mindre än 2 veckor sedan, hon är/var lite skygg första dagarna. Nu känns hon mycket mera...
Svar
8
· Visningar
6 259
Senast: Modig_Korn
·
Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar