katten har ont i magen...

GotAsecret

Trådstartare
Hej!
jag har nog aldrig skrivit här på katt vad jag vet men jag gör ett försök...märkte nu när jag lyfte upp kisse o "rufsade" honom på magen, något han i vanliga fall älskar, så gnydde han ungefär som att han hade ont...kanske är han förstoppad, det är min gissning då han satt på lådan väldigt länge i morse...finns det något man kan göra? vill ju inte att raringen ska ha ont:( tänkte avvakta med veterinär iallafall då jag är rätt säker på att det är tillfälligt, men går det inte över så får vi naturligtvis kolla upp det...

snälla hjälp :cry:

Sv: katten har ont i magen...

Jag tror det var någon annan här på kattforumet som fick rådet att ge messmör till förstoppad/trögmagad katt.

aah det känner jag igen faktiskt, tror jag hört det...men vi har inge messmör...hmm kan ägg funka?:o

det har jag faktiskt inte tänkt på:o men han fick uppstötningar (det kom dock inget) tidigare idag. han sa inget när jag kände på hans mage heller...men jag ska hålla lite koll på han nu o se vad som händer...

ja håll noga koll på katten. vore inte kul om det är så att katten råkat äta nåt främmande föremål som fastnat i tarmarna :(

Eller kan den ha urinsten. Då brukar dom sitta länge på lådan. Jag skulle inte vänta eller mixtra med hemmgjorda kurer utan kolla på en gång.

den fick upp ganska stor hårboll igår kväll så det kan ju ha vart den som suttit ivägen...toabesöken har inte varit nämnvärt långa heller men jag fortsätter hålla koll så det inte är nåt annat:) han är gosig o busig som alltid annars med:)

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 396
Senast: kratbran
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama