Katten hade något att säga !

cirkus

Trådstartare
Ikväll har jag undervisat i ridhuset.

Under lektionen så kommer stallkattpojken ner i ridhuset, vilket är helt ovanligt, särskilt när det är hästar där, ibland kan han smyga runt på läktaren men NER i ridhuset - har aldrig hänt förut.

Han kom fram till mig och betedde sig minst sagt märkligt, som en löpsk katta ungefär, låg framför mig på marken och vill ha min uppmärksamhet. Han ville helt klart nånting.

Efter lektionen gick jag med eleverna till stallet och stallkatten gick precis framför mig för att kolla att jag hängde med. Vände sig om flera gånger.

Sen ledde han mig in i sadelkammaren där de tre kattungarna bor med sin mamma i en låda. De tre små satt som lju i lådan och glodde på en IGELKOTT !

Han berättade för mig att igelkotten var på ovälkommet besök och att jag måste ta bort den, för den skall inte vara med småkatterna !

Så otroligt häftig upplevelse, jag kände starkt redan i ridhuset att han ville verkligen mig nånting !

Kotten fick åka låda till min trädgård !

Sv: Katten hade något att säga !

Djur är rätt fantastiska :D Tack, den gjorde min kväll.

Ja,jag har alltid gillat katter,för det är smarta djur!

När min katt skulle föda,så var jag inte hemma(visste inte att det var dags precis då),det var bara sonen..
Vattnet gick,hon trampade runt runt och jamade och betedde sig,men ville inte föda,stog vid dörren och jamade..Sonen ringer mig och säger att nu får du komma hem för hon är så orolig..
Så jag åkte hem från stallet,ställde mig vid fläkten och rökte,och hade en katt hängandes i benen,så jag gick in och la mig på sängen i det rum som var ordninggjort för henne,och hon hoppar upp på min mage och föder..
Går ner med sin bebis i lådan och sen hoppar upp på magen igen och föder nästa,sen lägger hon sig i lådan..Det blev bara två!

Så hon ville att jag skulle vara hemma när hon födde!:love:

sånt är jättehäftigt! vi hade en katta som skulle få ungar när som helst, och en kväll när vi satt och grilla blev det ett jäkla liv på henne. Jag gick ut och hon gjorde precis som du sa, lade sig, ålade , gick iväg och såg sig om. Hon ville verkligen att jag skulle förlja med, hon gick upp på slinran och lade sg tillrätta. 5 minuter senare kom första ungen ut! hon ville väl inte vara ensam.

sånt är jättehäftigt! vi hade en katta som skulle få ungar när som helst, och en kväll när vi satt och grilla blev det ett jäkla liv på henne. Jag gick ut och hon gjorde precis som du sa, lade sig, ålade , gick iväg och såg sig om. Hon ville verkligen att jag skulle förlja med, hon gick upp på slinran och lade sg tillrätta. 5 minuter senare kom första ungen ut! hon ville väl inte vara ensam.

Jag tror inte dom brukar vilja vara ensamma faktiskt, så brukar mina katter oxå göra..
En gång när alla låg och sov så fick väl katten inte väckt någon i huset så hon födde bredvid mig i sängen. Vilken överraskning jag fick! :p

Vilken fantastisk historia!

Katter är otroligt kloka djur och jag måste bara berätta en fantastisk historia om min kisse..

Lillkatten kom inte in en kväll, storkatten kom hem, men var allmänt orolig, men sov inne på natten. På morgonen fick han bråttom ut och mamma och pappa for till jobbet. På e.m när pappa kommer hem så kommer den stora springande mot honom jamandes. Han går fram till honom och springer runt fötterna och jamar fortfarande, sen går han iväg drygt 5 meter och vänder sig om och kollar på pappa uppfordrande och jamar igen, springer vidare en bit till och kollar att pappa följer efter honom, pappa bestämmer sig för att gå efter honom eftersom han i vanliga fall inte beter sig så. Nåja, de går ut i skogen och Felix kollar av att pappa följer efter honom med jämna mellanrum. När de kommit in en bit i skogen så stannar katten under ett träd och tittar uppåt, pappa följer blicken och högt uppe i trädet sitter den stackars lillkatten och kan inte ta sig ner..

Pappa traskar hem igen och hämtar en stege och hämtar ner den lilla:love:

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Katthälsa Min katt har sedan några veckor tillbaka börjat skita på konstiga ställen. Hon har tidigare alltid varit helt 100% rumsren och gått på...
Svar
13
· Visningar
10 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka