Katten gnager mig i huvudet...

aysha

Trådstartare
Min ena katt (en bondkatt) ligger ofta på soffans ryggstöd. Ofta när jag sitter i soffan börjar han slicka mig i håret. Detta slutar ofta med att han börjar gnaga mig i huvudet...
Är det nån som vet varför han gör så?
Han blev tagen lite förtidigt från sin mamma och är väldigt "snuttig", snuttar på filtar, tröjor osv...men att gnaga på mig..jag förstår inte..

Sv: Katten gnager mig i huvudet...

Vet bara att min katt gör EXAKT samma sak, speciellt när han är hungrig eller vill ha uppmärksamhet..Jag vaknar ofta av att han ligger o tuggar.

Tror ganska säkert det hänger ihop med att kissen blev taget för tidigt från mamman. Det finns ju ingen spene där i håret och kissen blir frustrerad över det, kanske?

Våran katt som blev tagen för tidigt låg oxå å snuttade å på allt desutom. Den andra katten, tvätten som hängde på tork, kläder man hade på sig med mera.

Är ganska säker på att det blir så med bra många katter som blir tagna för tidigt.

Hade ett syskonpar perser/skogis en pojke och en flicka och de var inte tagna för tidigt (12v) men tjejen var i alla år min personliga "frissa". Varje kväll och natt låg hon och slickade och tuggade i min lugg så den till sist "tog slut"! Jag tror det var balsamet eller liknande hon gillade, killen var tossig i parfym och spray, jag menar att de andra katterna stack som en avlöning från badrummet då jag sprayade men han satt kvar och riktigt droooog in dofterna! Visst är de charmiga och olika våra små pälsbollar!

Jo dom är helt bedårande, du skulle ha bytt balsam skulle du ha fått haft luggen kvar :rofl:
Det mest underhållande var att våran katt inte gnagde på mina grejer utan enbart på alla andras, specielt mammas. Eftersom att jag inte tillät det så lätt hon även bli mina saker som hängde på tork. Så alla hade trasiga kläder förutom jag :D

Hihi, ja de e lustiga! min ena katt hatar hårspray o sånt, men han som gnager på mig verkar ju gilla det :D

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 324
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka