Katten försäkrad?

Sv: Katten försäkrad?

If är det ja. Så med fast självrisk menas att man enbart betalar självrisken rätt och slätt? Och att man inte betalar de där 25 procenten av veterinärsnotan, som man annars brukar göra (plus självrisken då)?

73 000 om året - du skojar.
Dyrare årspremie kan man förstå, men... du får ta och räkna om det igen. :)

Oj vad mycket pengar. Det är svårt det där, när man inte får försäkra katter som kommit upp i ålder.

Agria försäkrar katter hela livet, det blir dock dyrare men inte oskäligt dyrt.

fast självrisk betalar man bara sin fasta själrisk. Dock är risken att försäkringen istället inte täcker lika bra. (så du istället får betala vissa grejer själv)

If är det ja. Så med fast självrisk menas att man enbart betalar självrisken rätt och slätt? Och att man inte betalar de där 25 procenten av veterinärsnotan, som man annars brukar göra (plus självrisken då)?

73 000 om året - du skojar.
Dyrare årspremie kan man förstå, men... du får ta och räkna om det igen. :)

Försökte räkna om flera gånger, men det blev samma hela tiden. Måste ha blivit fel någonstans i deras program, tror knappast att hon skulle kosta det :)

Nä, precis. Du betalar 2500 kr, allt över ersätts av försäkringen. Ingen rörlig självrisk ovanpå det, utan du är garanterad max 2500 kr i kostnad så länge försäkringen täcker. Självklart medför ju det försämringar på annat håll, så det är en prioriteringsfråga vad som är mest "viktigt".

Jag ar jatteglad att jag har mina tva forsakrade, for nar de var 5-6 manader gamla var de bada tva inblandade i olyckor inom loppet av en manad, och slutrakningen hamnade pa narmare 70.000:- :eek:

Och ett halvar efter det uppdagades det att den ena lider av kroniskt hjartfel som kraver livstids behandling, vilket forsakringen tacker helt och hallet tack och lov.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 491
Senast: Calmiche
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV