Katten dålig i magen-igen!

fettso

Trådstartare
Marly är dålig i magen igen...,:(
Han har magrat och har blod i avföringen och spyr överallt.

Han hade en sådan period förra året men då fick han gå på diet, han hans mage klarar inte klabbmat,kattmjölk osv.
Även då dom bara fick det en´gång om dagen.

Sedan gick jag försiktigt över på RoyalCanin en sort som var speciellt till katter med känslig mage(vet ordinerade)kommer ej ihåg vad sorten hette??
Han blev bra igen iaf.
Nu har vi köpt kattunge för ca 1,5 månad sedan och nu äter dom Royal Canin 4-12 månader(hon är 4mån),och vips så är han dålig igen.:(
Kan jag köpa sånt dietfoder igen,eller kan hon inte äta det??
Kan omöjligt kontrollera vem som äter vad så att ha olika sorter är lönlöst.

Sv: Katten dålig i magen-igen!

Är det sensible som är rekomenderat så kan den äta det. Det är 34/25 (protein/fett) i kattunge och 33/22 i sensible. Min äldsta katt växtre upp på seniorfoder när hon var kattunge.

Sv: Katten dålig i magen-igen!

Ok fast då gick han på ngt som hette Intestinal tror vet är tvungen att skriva ut det!?
Vet ej om det räcker med Sensitive till hans känsliga mage,men det har jag fortfarande hemma iaf,så jag kan ju börja testa med det!!!

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
477
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 478
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar