Katten åt glitter

Flavor

Trådstartare
Behöver lite tips och råd, jag sitter och väntar på att bli uppringd av veterinär nu. Katterna välte granen och den ena åt glitter, jag hörde bara en krasch från toan och rusade ut. Ena sitter med glitter (tänk 20cm långa tunna glansiga snören som man sätter kring ljus) i munnen och halvt slänger i sig dom som det vore dreamies....
Får fatt i henne och tar ut allt hon har i munnen, hon hade halvt svalt en del så fick dra upp två ur halsen på henne. Här tänkte jag att det var lugnt.

Men nu började hon hulka och se ut att må illa. Om hon svalt något hur illa kan det bli? Finns det något jag kan tvinga i henne som kan åtgärda problemet, tänker att på hund ger man ju vit sparris för att det ska Linda sig runt tex vassa ben om det ätit något olämpligt. Kan jag ge nått sånt med?

Det värsta med "snören" är att de kan fastna i ena änden och sen försöka ta sig ut i andra änden (av tarmsystemet) och iom att det är fast så korvar tarmarna i ihop sig - det är inte bra, min kusin som är veterinär får årligen operera både hundar och katter som fått i sig snören/tråd av olika slag - värsta fallet fick hon öppna på 9 ställen (på tarmen) men det blev bra. Jag *tror*' dock att 20 cm är såpass kort att det inte kan ställa till så illa.

Bra att du har kontaktat veterinär

Det värsta med "snören" är att de kan fastna i ena änden och sen försöka ta sig ut i andra änden (av tarmsystemet) och iom att det är fast så korvar tarmarna i ihop sig - det är inte bra, min kusin som är veterinär får årligen operera både hundar och katter som fått i sig snören/tråd av olika slag - värsta fallet fick hon öppna på 9 ställen (på tarmen) men det blev bra. Jag *tror*' dock att 20 cm är såpass kort att det inte kan ställa till så illa.

Bra att du har kontaktat veterinär

Var det jag tänkte med kan hända, 9 ställen jisses, skönt ändå att höra att det blev bra.
Du vet inte om man kan ge något som framkallar kräkningar eller liknande för att få ut det den vägen?

Update: veterinären bad mig avvakta och hålla koll på om hon uppvisar något mer symtom. Ska kolla henne regelbundet nu under dagen, och märker jag minsta förändring så får jag åka till djursjukhus med henne.

Tänkte på ett kattstackare vi hade som åt sådana där remsor med glitter, när de kom ut så satt korven fast i ena änden och andra satt forfarande fast i baken så hon sprang omkring så skiten slog i dörrposter och möbler och lämnade skitavtryck i mest hela huset.

Hoppas det går bra med katten!

Om den sväljer något mer igen så åk in direkt till veterinären och kräks katten. Jag hoppas glittret hittar ut naturliga vägen och att kisse låterbli att äta fler dumheter :)

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 421
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 128
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka