katten är död

Z

Zaxxa

en väninna blev genom en olyckshändelse av med sin katt, men hon kan inte sluta sörja och gråta-det har gått 2 månader nu. ska jag skaffa en katt som ser likadan ut som den döda till henne, eller vad? jag förstår att hon har det jobbigt, men det finns gränser

Sv: katten är död

Det kanske är något annat bakomliggande problem och inte katten som gör henne deprimerad. Katten kanske bara utslöste det hela. Du kan ju hjälpa henne kontakta en terapeut eller nåt.

Jag förstår att hon fortfarande saknar sin katt.
Jag har också en katt (15 veckor) och jag skulle inte slutat gråta efter väldig lång tid är jag säker på, om Tindra skulle dött. Jag tycker inte att du ska köpa en katt som liknar på den som är död för då påminner den om din kompis katt.

Det bästa du kan göra är att bara vara där....

Lyssna utan att lyssna, om du förstår hur jag menar...

Låt henne prata och älta om samma sak hela tiden.... mummla lite medkännande med jämna mellanrum bara...

2 månader är ingen tid, speciellt om det var både hastigt och traumatiskt...

Förlorade själv 2 av mina "hastigt och olustigt" för några månader sedan, och trots att jag haft katter i över 20 år är jag precis lika förtvivlad idag som när det hände den 16e augusti-07....

Är hon fortfarande lika förtvivlad om ytterligare 2-3 månader kan du kanske ge henne en annan kattunge, dock ej någon som ser exakt likadan ut....

Det bästa är bara att vara där....

Nej, det finns inga gränser i sorgen. Vissa människor älskar sina djur lika mycket som andra älskar sina människo-familjemedlemmar.
Var där för henne och stötta henne som vän.

Två månader är väl ingen tid? Jag var helt knäckt en längre tid när jag förlorade min häst, och sörjer honom stundtals fortfarande trots att det snart gått två år.
Skulle jag förlora någon av mina katter skulle jag nog vara otröstelig väldigt länge...

Låt henne sörja, och finns där för henne. Om hon vill ha en ny katt så skaffar hon det men det är inte alltid man pallar det så snart. Sorg har inga gränser, som heulwen sa.

Två månader är som sagt ingen tid! Om du tänker på alla stunder som hon dagligen delade med denna katt.............så förstår du kanske att två månader av sorg är ingen tid alls.

Min Selma blev hastigt avlivad i juni.............jag sörjer och gråter fortfarande. Och min sambo är diamanter vär som bara är där för mig.
Vi skaffade oplanerat en ny katt i augusti och han har inte på det minsta sätt ersatt Selma eller minskat sorgen. Han kommer från samma familj som henne.
Men som alla säger det är bara att finnas där.......och försöka förstå allt man delar med ett djur.
Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 566
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 094
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar